וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "סגירת המעברים פוגעת בפלסטינים, לא בחמאס"

10.4.2013 / 7:39

גורם ביטחוני בכיר אמר כי הצעד שבא בתגובה לירי הרקטות גורמת לחמאס להגביר את העברת הסחורות דרך המנהרות ולזלזל בסנקציות. יעלון: "אם לא יהיה שקט – התוצאות יהיו ברורות"

החלטת הממשלה לסגור את מעברי הגבול בין ישראל ורצועת עזה בתגובה לירי הרקטות מעוררת ביקורת לא רק בטורקיה, אלא גם במערכת הביטחון. גורם ביטחוני בכיר אמר בדיונים שהתקיימו בשבוע האחרון כי סגירת המעברים ארז וכרם שלום איבדה מהשפעתה על חמאס ועל שאר ארגוני הטרור ברצועה.

מעבר כרם שלום. רויטרס
המעברים נסגרים, והסחורות מועברות דרך המנהרות. מעבר כרם שלום/רויטרס

"ישראל סוגרת את המעברים לסחורות – אז חמאס מגביר את קצב העברת הסחורות מהמנהרות", אמר הגורם בשיחות סגורות. לדבריו, "באופן עובדתי, מחירי המוצרים בעזה לא עולים בגלל מחסור. ההחלטה הזו פוגעת ברחוב הפלסטיני ולא בחמאס. ישראל משיגה אפקט הפוך ולא אפקטיבי". עוד הוסיף הגורם הבכיר כי מיד עם פתיחת המעברים, מגבירה ישראל את קצב הכנסת הסחורות לרצועת עזה. כתוצאה מכך מבינים בחמאס שניתן להקל ראש בכל הנוגע לסנקציה של סגירת המעברים.

ראש אגף התכנון בצה"ל, אלוף נמרוד שפר, ביקר בימים האחרונים בפיקוד הדרום כדי לנסות לבחון דרכי פעולה חדשות במסגרת הלחץ שנדרשת ישראל להפעיל על חמאס לאכוף שקט, וזאת מבלי להביא להסלמה אלימה. אמש (שני) נפגש שר הביטחון משה יעלון בקיבוץ יד מרדכי עם ראשי מועצות מהנגב המערבי ושמע מהם ביקורת על "טפטופי הרקטות" ועל חששם של תושבי האזור מגלי הסלמה נוספים. יעלון השיב כי לא ייתן לכך לקרות וכי מאחורי הקלעים נעשים מאמצים להביא לאכיפת השקט מבלי לפעול צבאית. עם זאת, הוא הבהיר כי אם מאמצים אלה לא יביאו לשינוי בשטח, "התוצאות יהיו ברורות".

בתוך כך, גורם בכיר בירושלים טען כי דחיית השיחות באנקרה על הפיצויים לנפגעי משט המרמרה, בנוכחות שליח ראש הממשלה בנימין נתניהו, יוסף צ'חנובר, והיועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור, באה בעקבות ביקורת מצד ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, על הסנקציות שהטילה ישראל על רצועת עזה – צמצום מרחב הדיג (משישה מיילים לשלושה בלבד, א.ב) וסגירת מעברי הגבול. לדברי אותו גורם, בממשלה קיים חוסר שביעות רצון מביקורו הצפוי של ראש הממשלה הטורקי ומהחלטתו לדבר על התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים בעזה.

יחד עם זאת, ניתן להבחין גם בנכונות ישראלית להתפשרות. אחד הסימנים לכך – באישורו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, להכנסת 60 מכולות חומרי בנייה וציוד טכנולוגי ל-60 מכולות נוספות שעושות את דרכן לנמל אשדוד ומשם לרצועת עזה, ואישורי כניסה לגורמים פלסטינים וטורקים לעזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully