וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: פיגוע בזמן ביקור שר ההגנה האמריקני

9.3.2013 / 9:37

9 נהרגו כשמחבל מתאבד רכוב על אופניים התפוצץ בכניסה למטה משרד ההגנה בקאבול. שר ההגנה של ארה"ב, צ'אק הייגל, שהיה בקרבת מקום, לא נפגע. טאליבן לקח אחריות: "זה מסר לשר"

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם

לפחות תשעה בני אדם נהרגו הבוקר (שבת) בפיגוע התאבדות בבירת אפגניסטן, קאבול, בעוד שר ההגנה האמריקני החדש, צ'אק הייגל, מבקר בעיר. הייגל לא נפגע בפיגוע, והוא נמצא ב"מקום מבטחים" – כך לפי גורם ביטחוני רשמי. התקרית הזאת מצטרפת לשורת פיגועים ברחבי המדינה, בעוד כוחות נאט"ו וצבא ארצות הברית מתכוננים לסיים את תפקידם במדינה למודת האלימות בסוף השנה הבאה.

פיגוע התאבדות בקאבול, אפגניסטן, סמוך למשרד ההגנה, 9.3.2013. רויטרס
שוטר אפגני באזור הפיגוע, הבוקר/רויטרס

המחבל פוצץ עצמו הבוקר בשערי משרד ההגנה האפגני שבבירה, וכתוצאה מכך נהרגו כאמור תשעה – כולם אזרחים, ו-14 נוספים נפצעו. לפי עדויות ראייה, המחבל המתאבד רכב על אופניים רגע לפני הפיצוץ. בעקבות הפיגוע סגרה המשטרה המקומית את הכבישים המובילים למבנה משרד ההגנה, הממוקם סמוך לארמון הנשיאותי. צוותי חילוץ והצלה הגיעו לזירה על מנת לפנות את ההריסות מהרחוב, וכדי להעניק סיוע לנפגעים. חומת הבטון שמקיפה את מבנה המשרדים אמנם עמדה בפיצוץ, אך סימני ההדף והרסיסים ניכרו בה היטב.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל טס מעל קאבול, אפגניסטן, 9.3.2013. רויטרס
הייגל בטיסה מעל קאבול/רויטרס

הטאליבן מיהר לקחת אחריות על המתקפה הקטלנית, והודיע כי משרד ההגנה אכן היה היעד של המחבל המתאבד. "הפיגוע הוא סוג של מסר להייגל", אמר טאליבן. הייגל הגיע לאפגניסטן אתמול, כחלק מביקורו הראשון מחוץ לאדמת ארצות הברית מאז נכנס לתפקידו ב-26 בפברואר. הוא היה בבסיס נאט"ו כשאירע הפיצוץ, ופונה מחדר התדריכים בבסיס למקום מאובטח יותר, סיפר גורם אמריקני. כתבים שליוו את ביקור הייגל אמרו כי ניתן היה לשמוע את הדי הפיצוץ גם מהמקום שבו היה השר. אחרי הפיצוץ טס שר ההגנה לבסיס צבאי מחוץ לקאבול על מנת לקיים דיון עם מפקדים בכירים במדינה.

שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל מגיע מקאבול לבסיס "בגראם" באפגניסטן, 9.3.2013. רויטרס
"ניתן היה לשמוע את הדי הפיצוץ גם מהמקום שבו השר היה". הייגל באפגניסטן/רויטרס

אם יימשך ביקורו של הייגל כמתוכנן, הוא עתיד להיפגש עם נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי, שקרא לאחרונה לצמצמם באופן ניכר את נוכחות צבא ארצות הברית בארצו.

פיגוע התאבדות בקאבול, אפגניסטן, סמוך למשרד ההגנה, 9.3.2013. רויטרס
שוטרים אפגניים סגרו את הכבישים המובילים למשרד ההגנה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully