וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוחרר עסקת שליט הפעיל מעזה חוליית טרור בחברון

4.3.2013 / 16:15

הותר לפרסום: השב"כ חשף חוליית חמאס שתכננה פיגועי ירי ומטען באזור יהודה, בהנחיית מפקד שישב ברצועה. זו הפעם השלישית שמתגלה כי משוחרר מעסקת שליט מנחה מעזה טרור בגדה

פעילי חמאס שתכננו פיגועים נעצרו בנובמבר האחרון במסגרת פעילות של צה"ל והשב"כ - כך הותר היום (שני) לפרסום. עוד פורסם כי ראש החוליה הוא פעיל מגזרת חברון ששוחרר במסגרת עסקת שליט וגורש לרצועת עזה - אך המשיך בפעילות הטרור, גייס והפעיל את החוליה ממקום מושבו ברצועה. שלושת חברי החוליה הנוספים שנעצרו, חברי הזרוע הצבאית של חמאס בגזרת חברון, הודו בחקירתם בשב"כ כי התכוונו לבצע פיגועים מסוגים שונים, ובכלל זה ירי לעבר עמדת צה"ל בסביבת העיר חברון. זו כבר הפעם השלישית מאז עסקת שליט שאחד ממשוחרריה שגורשו לעזה מפעיל התארגנות טרור בגדה המערבית באמצעות קשרים טלפוניים.

קרבות בעזה יוני 2007. AP
חברי החוליה תכננו לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים. פעילי חמאס בעזה/AP

ראש החוליה בשטח שגייס את את יתר חבריה, מנג'ד מוסא דיאב ג'ונידי, תושב חברון כבן 23, נעצר ב-28 נובמבר בשנה שעברה. אולם בחקירתו בשב"כ הודה ג'ונידי כי לא פעל על דעת עצמו, אלא עמד בקשר עם באסל היימוני, פעיל חמאס במקורו גם כן מחברון, ששוחרר בעסקת שליט וגורש לרצועת עזה. היימוני הורה לו לגייס חוליה צבאית, שתבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים.

שני פעילים נוספים בחוליה שנעצרו הם מחמד חסן רג'ב אבו שחידם, תושב חברון כבן 25, ואנס ראתב אחמד דויק, תושב חברון כבן 23. בחקירה התברר כי שחידם גויס על ידי ג'ונידי לחוליה, ובמהלכה אף הודה כי ייצר, יחד עם נוספים, מטען צינור שנועד לביצוע פיגוע, וכן בתכנון פיגועי ירי ומטען במסגרת החוליה. הפרקליטות הצבאית הגישה נגד חברי החוליה כתבי אישום המייחסים להם עבירות של חברות בארגון טרור, קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה, נשיאה החזקה וייצור נשק, ייצור חפץ נפיץ והכנסת כספי אויב לאזור.

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שמשוחררי עסקת גלעד נוטלים חלק בפעילות טרור, ובהם גם המגורשים לרצועת עזה. כך למשל, במאי 2012 נעצר פאדי אבו דאוד, תושב חברון כבן 25, שהודה בחקירתו כי גויס בסעודיה על ידי חאלד טהא, משוחרר עסקת שליט, במוצאו מחברון, שגורש לרצועת עזה. טהא הנחה את אבו דאוד להקים חוליה שתבצע פיגועים במתווים של התאבדות וירי, והבטיח להעביר אליו, לצורך זה, אמצעי לחימה, שיוברחו מהרצועה לגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully