וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד בדרום אפריקה: כפתו עציר לניידת וגררו למוות

כך ייעשה לאיש שהעז לחנות במקום אסור: המשטרה ביוהנסבורג אזקה אדם שהתנגד למעצר לאחורי ניידת וגררה אותו לעיני עשרות אנשים. זמן קצר אחר כך מת העציר מפצעיו

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

תיעוד מזעזע ביוהנסבורג: בסרטון וידיאו שפורסם השבוע נראים שוטרים דרום אפריקאים אוזקים בתום מאבק חשוד לניידת, ופותחים בנסיעה שככל הנראה הובילה למותו של האיש זמן קצר אחר כך בתא המעצר. השוטרים טענו כי הסיעו את מידו מסייה, נהג מונית בן 27 ממוזמביק, לתחנת המשטרה לאחר שמכוניתו הפריעה לתנועה, ואינם יכולים להסביר כיצד מת. עם זאת, הסרטון מראה בבירור כיצד נגרר מסייה ברחובות לעיני עוברי אורח שצעקו לשוטרים לעצור.

לדברי השוטרים, במהלך המאבק האלים לפני כפיתתו, ניסה מסייה לחטוף מאחד מהם את הנשק, אך ה"עונש" עליו החליטו השוטרים עורר סערה בכל זאת. יחד עם זאת, לא ברור האם הגרירה היא שגרמה בהכרח למותו. כמה אסירים טענו כי נהג המונית בכלל הוכה למוות על ידי השוטרים לאחר שהגיעו לתחנה. במשטרת דרום אפריקה מסרו כי הם מזועזעים מהתמונות הקשות, וכי בכוונתם לחקור את המקרה ולהביא את האשמים לדין.

זו אינה הפעם הראשונה שאלימות השוטרים בדרום אפריקה עולה לכותרות. בחודש אוגוסט האחרון פתחה המשטרה באש לעבר אלפי כורים שהפגינו במכרה פלטינה והרגה כמה מהם, שהיו חמושים במצ'טות ובמקלות. סוכנות הידיעות של דרום אפריקה, "סאפה", דיווחה כי 18 בני אדם נהרגו באירוע. שוטרים חמושים, בסיוע כלי רכב משוריינים, הציבו מחסומים באזור, כאשר חלק מ-3,000 המפגינים כיתרו אותם סמוך למכרה, הנמצא כ-100 קילומטרים מצפון-מערב ליוהנסבורג. לפי הדיווחים, המשטרה פתחה באש מנשק אוטומטי על קבוצה של מפגינים שהיו מאחורי כלי הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully