וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר בפיקוד מרכז: "גל האלימות לא הסתיים"

26.2.2013 / 20:34

הקצין הבהיר כי ההסתה לאלימות מקורה גם באסירים פלסטינים בכלא, וגם בגורמים ברשות. אף שלדבריו ההפגנות האחרונות נופחו בתקשורת, "יש מקפצה לאירועים משמעותיים יותר"

ההפגנות בגדה: קצין בכיר בפיקוד מרכז אמר היום (שלישי) בשיחה עם וואלה! חדשות כי "יש אינטרס של הרשות וגם של גורמים פלסטינים אחרים לשמור על הסוגייה הפלסטינית בסדר היום לקראת ביקור נשיא ארצות הברית, ברק אובמה". הקצין הבכיר הדגיש כי ההסתה והתמיכה בהפרות הסדר מתחילה "בחלקה מתוך על ידי אסירים ביטחוניים פלסטינים מתוך הכלא, ובחלקה באופן מאורגן על ידי הרשות".

הקצין הבכיר התייחס לסיקור התקשורתי של האירועים ברחבי יהודה ושומרון, במסגרתם נפצעו מספר צעירים פלסטינים באורח קשה מירי כוחות צה"ל, ואמר כי "הכותרות בעיתון היו דרמטיות יותר מהאירועים עצמם. כבר היום יש רגיעה משמעותית". עם זאת הוא ציין כי העימותים האחרונים הכילו רמת אלימות גבוהה יותר ממה שהורגלנו ואף הזהיר הגל הזה לא הסתיים: "ראינו את העוצמה במהלך סוף השבוע ואתמול לקראת ובמהלך ההלוויה". לדבריו, בצבא נערכים להסלמה רחבה למרות שיש הרבה גורמים שלא תלויים בו. "אנחנו נערכים. יש עוד אסירים ששובתים רעב, ויש מקפצה לאירועים משמעותיים וגדולים יותר".

הפגנת פלסטינים בביתוניא, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
"הכותרות בעיתון היו דרמטיות יותר מהאירועים עצמם". שוטרי מג"ב מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות/נועם מושקוביץ

הקצין הבכיר הוסיף כי על אף שקיימת הסתה מצד גורמי הרשות הפלסטינית, כולל השר לענייני אסירים, "מנגנוני הביטחון הפלסטינים קיבלו הוראה לא לאבד שליטה ולשלוט בשטח - אבל הם לא יכולים לעשות הכל. אנחנו דורשים מהם לממש את האחריות שלהם בשטח, שהם אחראיים עליו ושולטים בו. הם אלו שארגנו את ההלוויה (של עראפת ג'ראדאת) ועשו זאת בצורה סבירה - לא הייתה הובלה של חמאס. מבחינתם זה היה אירוע ממלכתי צבאי. השליטה הזו מנעה זליגה גם אחרי ההלוויה. בבית לחם הייתה חולשה מסוימת ואנחנו פועלים איתם בתיאום בערוץ ביטחוני".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. פברואר, 2012. AP
"ההסתה - בחלקה באופן מאורגן על ידי הרשות". אבו מאזן/AP

הקצין הבכיר התייחס להעברת כספי המסים לרשות הפלסטינית, ואמר כי יש לכך השפעה חיובית, אם כי הפלסטינים עצמם לא שילמו כלל המשכורות לעובדים. לדבריו, צפויה שביתה במערכת החינוך שכבר עכשיו מוציאה תלמידים לרחובות. "השביתה היא על רקע המשבר הכלכלי המתמשך".

בנוגע לפציעת המפגינים הפלסטינים בשבוע האחרון ציין הקצין הבכיר כי הדרג הזוטר בפיקוד מרכז יעבור החל מהיום השתלמות להתמודדות עם הפרות סדר אלימות. "ההשתלמות היא חלק מההיערכות שלנו להשלמה רבת היקף. מדובר בהשתלמות מקצועית בהתאם להערכת המצב ואירועים שאנחנו צופים. משתתפים בה מפקדים שנמצאים בגזרות כאלה שמסומנים ככוחות עתודה לגזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully