צפו בפרסומת השנויה במחלוקת
הסופרבול, גמר ליגת הפוטבול האמריקאית, הוא המשדר הטלוויזיוני הנצפה ביותר של השנה. ובכל שנה מיליוני הצופים, חלקם כלל לא חובבי פוטבול, ממתינים לדבר אחד: הפסקת הפרסומות. חברות משקיעות מיליוני דולרים בכדי ליצור ולשדר פרסומות מושקעות וגרנדיוזיות במהלך המשדר. הסופרבול האחרון לדוגמא, שבר את שיא כמות הצופים לתוכנית טלוויזיה בודדת בתולדות ארצות הברית: 47% רייטינג, המהווים כ-111.3 מיליון צופים, ועלייה של 300 אלף צופים לעומת הסופרבול ב-2011.
גם חברת פולקסווגן ביקשה נתח במכונת הרייטינג השנתית והפיקה סרטון פרסומות בהשקעה של 8 מיליון דולרים. אך הפרסומת מעוררת רעש רב וכבר נשמעות קריאות שלא לשדרה בערב הסופרבול. בפרסומת, שאורכה כדקה בלבד, נראה גבר לבן, פקיד משרדי בשם דייב, מדבר במבטא ג'מייקני עם עמיתיו לעבודה, כשאלה אינם מבינים מדוע העובד ממינסוטה מדבר כך. "אין דאגות, מאן", אומר דייב כשהוא נוהג ברכב הפולקסווגן, כשהבוס שלו ועמית ממוצא אסייתי גם כן מצטרפים אליו במבטא ג'מייקני.
"הייתי המומה.. זה כל כך גזעני", אמרה העיתונאית ברברה ליפרט. גם צ'ארלס בלו מהניו יורק טיימס אמר לחדשות CNN כי הפרסומת היא "כמו של מי שצבעו פניהם שחור ועשו קולות". הפרסומת השנויה במחלוקת כבר גרפה למעלה מ-776 אלף צפיות ביו-טיוב. חברת פולקסווגן כבר הודיעה כי בכוונתה לשדר את הפרסומת על אף הביקורת. "המסר של הפרסומת, שמספר אנשים כנראה פספסו היא שנהיגה ברכב יכולה לשפר את היום שלך", אמר בכיר בנציגות האמריקני של חברת המכוניות.