וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "מתקפת סייבר בהיקף של 9/11 - בכל רגע"

25.1.2013 / 2:00

השרה להגנת המולדת, ג'נט נפוליטנו, קראה לקדם חקיקה שתאפשר לממשל לקבל מידע מהמגזר הפרטי, כדי למנוע מתקפה שתסב נזק לתשתיות בהיקף שנגרם בהוריקן סנדי

השרה להגנת המולדת בארצות הברית, ג'נט נפוליטנו, התריעה אתמול (חמישי) מפני מתקפת סייבר בהיקף של מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001 העלולה להתרחש "בכל רגע". לדברי נפוליטנו, היקף הנזק המשוער מהתקפה כזו על תשתיות חיוניות בארצות הברית כחשמל, מים וגז, עלול להגיע להיקף הנזקים שנגרמו על ידי ההוריקן "סנדי" בדצמבר 2012 באזור ניו ג'רזי. "אסור לנו לחכות עד שהעולם יהיה נתון תחת מתקפת סייבר כפי שאירע בפיגועי 9/11. ישנן פעולות שניתן לבצע כעת, שגם אם לא תמנענה מתקפה כזו, הן עשויות להפחית מעוצמת הפגיעה", אמרה נפוליטנו במהלך דיון בנושא במכון המחקר על-שם וודרו וילסון בוושינגטון (WWS).

המשרד להגנת המולדת בארצות הברית הוקם לפני כעשור כחלק מלקחי פיגועי 9/11, ומטרתו למנוע מתקפה נוספת על ארצות הברית. באסון נרצחו קרוב ל-3,000 בני אדם בהתרסקות ארבעה מטוסים אזרחיים בניו יורק, וושינגטון ופנסילבניה, במתקפה שיזם ארגון הטרור אל-קאעדה. באסון נחרבו כליל מגדלי התאומים שבמרכז הסחר העולמי במנהטן. המחבלים הצליחו לפגוע באמצעות מטוס שלישי בבניין הפנטגון שבווירג'יניה וכוונתם הייתה לרסק מטוס רביעי לתוך בניין הקפיטול שבוושינגטון. הודות לתושיית נוסעי המטוס, שנאבקו עם החוטפים במהלך הטיסה, המטוס התרסק בשטח פתוח בפנסילבניה.

טקס הזיכרון לציון עשור לפיגועי ה-11 בספטמבר, גראונד זירו, ניו יורק, 11 בספטמבר 2011. רויטרס
טקס הזיכרון לציון עשור לפיגועי 11 בספטמבר, גראונד זירו, ניו יורק/רויטרס

נפולטינו קראה לחברי הקונגרס האמריקאי להעביר חקיקה שתאפשר לממשל לשתף מידע עם המגזר הפרטי כדי למנוע פגיעה בתשתיות חיוניות. בשנה שעברה נפסלה הצעת חוק בנושא כיוון שחברות פרטיות התנגדו לכך שסוכנויות המודיעין האמריקאיות יוכלו לגשת למידע שברשותן. קבוצות עסקיות שעמדו מאחורי ההתנגדות לחקיקה חששו כי הממשל האמריקאי ינצל את הסמכות שתינתן לו ויפעל להשגת מידע רגיש. ללא חקיקה בנושא, הממשל לא רשאי לחייב חברות מהמגזר הפרטי לשתף עמו מידע. הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, צפוי בקרוב להורות על הקמת רשות מבצעת שתפעל להגדרת מערכת נהלים להגנה על תשתיות תוך עידוד חברות פרטיות לקחת חלק במיזם.

בכירים אמריקאים הזהירו כי מתקפות הסייבר על בנקים גדולים שאירעו בחודשים האחרונים הן תגובה אירנית להטלת הסנקציות הכלכליות על טהרן, בשל תוכנית הגרעין שלה. הבכירים טענו כי האיום הולך וגובר ככל שמדינות המערב, ובראשן ארצות הברית, מהדקות את הסנקציות על אירן. "זהו צלצול השכמה ועלינו להתמודד עם הנושא ללא דיחוי", אמרה נפוליטנו. "המתקפות הללו מתרחשות כל הזמן והן מגיעות מכמה מקורות, בדרכים שונות. אין ספק שהן רק גוברות ונעשות מתוחכמות יותר", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully