וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: "תפסנו ציוד שיועד לתכנית הגרעין של אירן"

11.1.2013 / 23:20

משטרת ספרד עצרה משאית שהובילה מטען ובו שסתומים עמידים בפני תהליכים כימיים, שעל פי החשד היו מיועדים להישלח לטהרן. שני עובדי חברה החשודה בסחר לא חוקי עם אירן נעצרו

משטרת ספרד החרימה היום (שישי) תכולת משאית בצפון המדינה, שעל פי החשד הכילה מטען שנועד להישלח לאירן לצורך תכנית הגרעין שלה, כך מסר משרד הפנים במדינה. על פי הדיווח, המשטרה עצרה שני חשודים שהובילו את המטען, שהכיל שסתומים בעלי יכולת עמידות גבוהה בתהליכים כימיים.

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בכור המחקר הגרעיני בטהרן. פברואר 2012. AP
אחמדינג'ד בביקור בכור המחקר הגרעיני בטהרן/AP

עוד נמסר כי השניים הם עובדי החברה המקומית "פלובל". על פי החשד, החברה השתמשה בחברות-קש באיחוד האמירויות לצורך משלוחים והעברת מזומנים. כמו כן, החברה חשודה כי קיימה קשרים מסחריים עם חברות אירניות, שעל פי נתוני האיחוד האירופי קשורות לתכנית הגרעין של טהרן. האיחוד האירופי אסר על מכירה של ציוד מסוג זה לאירן.

הכור האזרחי להפקת אנרגיה גרעינית סמוך לעיר בושהר, אירן.. AP
בשבוע שעבר הודיעה אירן על נכונות לחידוש השיחות עם המעצמות. הכור הגרעיני בבושהר/AP

בשבוע שעבר הודיעה ממשלת אירן כי היא מסכימה לקיים שיחות עם שש המעצמות המערביות בנושא תכנית הגרעין שלה החודש. ואולם עד כה לא הוחלט על מועד או מקום לקיומן. מוקדם יותר היום אף הודיע סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, כי ארצו מודאגת מכך שטרם נקבעו השיחות. שש המעצמות – ארצות הברית, רוסיה, צרפת, בריטניה, גרמניה וסין – לא הצליחו עד כה להשיג פריצת דרך במגעים עם אירן בשלושה סבבים של שיחות שנערכו מאז חודש אפריל האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully