וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה השנה: אתר החרמון ייפתח מחר גם לחובבי הסקי

קובי דוד

11.1.2013 / 18:14

לאחר שמטיילים רבים שהגיעו במהלך היום כדי ליהנות מהשלג הרב שנערם באתר לא הורשו להיכנס, צפויים לנהור אליו גם מחר רבבות מבקרים. היום יצאו כ-20 אלף ישראלים לטייל

צילום: עומר מירון, יותם אסרף, שגב דהן, עריכה: טל רזניק, יותם בן-דוד

בשורה לציבור המטיילים: אתר החרמון ייפתח מחר (שבת) למבקרים, ולראשונה השנה - גם לחובבי הסקי. חלק ממסלולי הגלישה יהיו פתוחים משעות הבוקר וחלק ייפתחו בהדרגה במהלך היום. האתר ייפתח לאחר מאמצים קדחתניים של עובדי האתר, שהסירו בימים האחרונים את השלג הרב שנערם על רכבל המבקרים. למקום צפויים להגיע רבבות מבקרים.

מטיילים בכניסה לאתר החרמון. משה אסרף, ג'יליס
מבקרים בכניסה לאתר החרמון, היום/ג'יליס, משה אסרף

"מאתמול דאגנו להביא צוותים מתוגברים שעבדו גם על כביש הגישה - לפתוח אותו. כרגע הוא כמעט פתוח עד הסוף", סיפר מנהל אתר החרמון, שאול אוחנה. "מגרשי החניה, בחלקם הגדול, כבר נקיים. הצוותים עלו למפלס העליון ומתחילים לנקות שם עמודים, גלגלות, כיסאות של רכבלים, ואני מקווה שעד הערב או שעות הלילה המוקדמות אנחנו נסיים את כל ההכנות ונפתח מחר את האתר לסקי". הוא הוסיף כי לעובדי האתר הייתה עבודה רבה, "אבל אנחנו מקבלים את זה בשמחה ובאהבה. אנחנו מתפרנסים מזה".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מטיילים בכניסה לאתר החרמון. משה אסרף, ג'יליס
לא הורשו להיכנס לאתר. מבקרים שהגיעו לחרמון/ג'יליס, משה אסרף

עקיבא שמיר, שהגיע היום עם בני משפחתו מגבעת שמואל כדי ליהנות מהשלג בחרמון, התאכזב – כמו רבים אחרים, כשגילה שהאתר לא ייפתח עוד היום למבקרים. "באנו, האתר סגור ולא נותנים לנו לעלות. יש פרוטקציה רק לעובדים", אמר בחיוך. "לא נורא, המקום יפה. מלא שלג, ים של שלג. לא נורא, נהנה פה".

במהלך היום הורגשו עומסי תנועה כבדים, בעיקר באזור רמת הגולן, בעקבות עומס המטיילים. מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-20 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. מהרשות נמסר כי רוב המטיילים פקדו את אזור הגולן בשמורת הטבע תל דן והבניאס. כ-1,000 בני אדם טיילו באתר מצדה בדרום.

נחשול גדול של מטיילים הגיע גם לצוק מנרה, למג'דל שמס ולנחלים בצפון. השלג שנערם בגולן צפוי להפשיר רק בעוד כמה ימים. מנהל מתחם התיירות במרום גולן, שפי מור, אמר לוואלה! חדשות כי "השלג עדיין לא הפשיר במרום גולן, עשרות מבקרים ומטיילים גדשו את הצימרים. לא נמצא אף צימר אחד פנוי".

אחד המטיילים בצוק מנרה, רני מחיפה שהגיע עם אשתו ובנו, סיפר כי הגיעו במיוחד עבור השלג. "יש כאן המון משפחות שהגיעו במיוחד ממרכז הארץ ומדרומה. למרות הפקקים והמרחק, שווה להגיע". ראש המועצה המקומית מג'דל שמס, דולן אבו-סאלח, סיפר כי בעקבות הגעת המטיילים, "הכפר התעורר לחיים חדשים". לדבריו, "משעות הבוקר מאות מבקרים הציפו את הכפר. המסעדות מלאות והילדים משחקים בשלג".

פקק תנועה של מטיילים בדרכם לצפון הארץ. משה אסרף, ג'יליס
המטיילים שרצו לראות שלג נתקעו בפקקים/ג'יליס, משה אסרף

לאחר שמוקדם יותר היום חולצו שני נוסעים מג'יפ עקב ניסיון לחצות עם רכבם את הירדן באזור גשר החמישה, הבהירו ברשות הטבע והגנים כי חל איסור על חציית נחלים זורמים. כמו כן, הזהירה הרשות מכניסה לאזורים בוציים ומוצפים במים בשמורות הטבע.

עוד נמסר כי מסלולי טיול שונים נסגרו עקב פגעי מזג האוויר ובשל סכנה למטיילים, בהם נחל גובתה, נחל חזורי, נחל עורבים, נחל גילבון, נחל הזאכי, נחל אל על, נחל תנינים ונחל מיצר. יוסי פרידמן, מנהל אגף בטיחות ומניעת שריפות, ציין כי ניתן לטייל בבטחה בשמורות הטבע תל דן, בניאס וגן לאומי מבצר נמרוד. כמו כן, בשמורות הטבע מפל יהודיה, מפל זוויתן, מג'רסה ונחל משושים יהיו נקודות תצפית נוחות, עם מסלול הליכה קצר.

לירושלים, שזכתה גם היא ליהנות משלג במהלך הסערה, הגיעו גם היום מטיילים רבים. זאת על אף שמאז שעות אחר הצהריים אתמול, עם עליית הטמפרטורות, מרבית השלג שנערם בעיר הפשיר - וגשם כבד שירד במהלך הלילה הותיר ממנו רק שאריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully