וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הגדה עולה על גדותיה: בתים הוצפו ועצים נעקרו

ניר יהב

7.1.2013 / 23:16

בשטחי הרשות הפלסטינית הורגש מזג האוויר הסוער ובתי החולים הודיעו על העלאת כוננות. בשכם פגע ברק ב-20 בתים והביא לשריפות. משרד החינוך הפלסטיני יבטל את הלימודים בגדה

צילום: שלומי גבאי, שגב דהן, מאל בנאוליאל, מור שאולי, רויטל רוסו, מיטל מוסקוביץ'; עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו: היום הסוער ברחבי ישראל)

לאחר יום גשום וקר, ברשות הפלסטינית ממשיכים להיערך לסערה הגדולה שצפויה להימשך לאורך כל השבוע. בתי החולים בחברון הודיעו הערב (שני) על העלאת הכוננות בקרב עובדיהם לקראת אפשרות שאנשים ייפגעו כתוצאה ממזג האוויר הקשה. מנהל בית החולים הממשלתי בחברון, ד"ר ואליד זלום, קרא לאזרחים לא להתקרב למקומות גבוהים בשל הרוחות העזות וכן לא לחשוף ילדים לקור.

בעיר חברון ובכפרים הסמוכים לה כבר רגילים למזג האוויר הקר בעונת החורף ונערכים גם לשלג שצפוי לרדת ביום רביעי. בעיירה חלחול הסמוכה לחברון הכריזו על הקמת חדר מבצעים שיכלול נציגים מהמשטרה, מהעירייה, מההגנה האזרחית, ממשרד הבריאות ומהסהר האדום, וזאת לקראת הסופה הגדולה הצפויה בהמשך השבוע.

ובינתיים בישראל - החממות נפגעו: "נזק של עשרות מיליונים"

עץ שקרס בעקבות הסערה ליד כיפת הסלע בהר הבית בירושלים. רויטרס
עץ שנפל ליד מסגד אל-אקצא/רויטרס

בדומה לישראל, גם בכמה אזורים בגדה המערבית קרסו עצים כתוצאה מהרוחות העזות וגרמו לנזקים כבדים לרכוש ולמכוניות. במקומות נוספים קרסו גם עמודי חשמל, אך לא גרמו לפגיעות בנפש. בנוסף דווח על תנועה דלילה ברחובות בשל מזג האוויר החורפי. בכמה ערים פלסטיניות התברר שלא רק האזרחים העדיפו להישאר בבתים ולהתחמם מול התנורים, אלא גם הסוחרים והעובדים בחנויות.

ילד פלסטיני מתגונן מפני הגשם בעיר עזה, 7 בינואר 2013. Adel Hana, AP
ילד פלסטיני בעיר עזה מצא דרך מקורית להתגונן מפני הגשם/AP, Adel Hana

בעיר שכם, לדוגמא, פגע ברק בכ-20 בתים וכתוצאה מכך נשרפו כמה מכשירי חשמל בחלק מהם. לא היו נפגעים כתוצאה מהפגיעה. מנהל אגף הכיבוי בעיריית שכם, ראמז דלע, סיפר כי אנשיו טיפלו היום בכמה תאונות שאירעו בשל מזג האוויר החורפי, בהן נפילת עצים ולוחות מודעות, ניפוץ שמשות, וכן נפילה של מיכלי מים על גגות בתים. גם באזור מסגד אל-אקצא בירושלים נפלו כמה עצים עתיקים כתוצאה מהרוח העזה. ברצועת עזה נעקרו עצים, בתים הוצפו ובכמה אזורים נותק החשמל.

משרד החינוך הפלסטיני בשטחי הגדה המערבית הודיע הערב על ביטול הלימודים בבתי הספר מחר ומחרתיים בשל מזג האוויר החורפי והחשש שתלמידים ייפגעו. על פי ההודעה, הלימודים מחר יבוטלו רק עבור תלמידי כיתות א'-ד' וביום רביעי הם יבוטלו לגמרי לכל התלמידים בבתי הספר היסודיים והתיכוניים, "וזאת על מנת להבטיח את שלומם של התלמידים". ביום שבת יתקיימו באופן חריג הבחינות שיבוטלו מחר ומחרתיים.

נושא: קשת בענן מעל שמי עזה, 7 בינואר 2013. רויטרס
קשת בענן מעל חופי עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully