וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

ליברמן התפטר והבטיח כי "ינקה את שמו", הצעיר שטבח ב-26 בני אדם בבית ספר בקונטיקט בהם 20 ילדים וחמאס חוגג 25 שנים בגדה - אלו הכותרות שעשו את סוף השבוע החולף

ליברמן הודיע על התפטרותו: "אנקה את שמי לחלוטין"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הודיע אמש (שישי) כי החליט להתפטר מתפקידו בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדו כתב אישום בפרשת השגריר בבלארוס, בעבירה של מרמה והפרת אמונים. "קיימתי ישיבות עם עורכי דיני ועם חברי מטה הבחירות", אמר ליברמן. "חוות הדעת המשפטית קובעת שאינני חייב, לאור נסיבות העניין ופרטי כתב האישום, להתפטר מתפקידי בממשלה".

"על אף שאני יודע שלא עברתי כל עבירה, אך מתוך רצון שלאחר שנים כה רבות בהן מתנהלים נגדי הליכים משפטיים, חקירות והאזנות אוכל לשים גם את העניין שנותר, שגם משפטנים בכירים ביותר סבורים שאין בו כל היבט פלילי, מאחורי, החלטתי להתפטר מתפקידי כשר החוץ וסגן ראש הממשלה, וכפי שהודעתי אתמול, גם להסיר את חסינותי באופן מיידי, ולאחר 16 שנים בהן מתנהלות נגדי חקירות אוכל לסיים את העניין במהרה וללא עיכובים ולנקות את שמי באופן מוחלט", הסביר שר החוץ את המהלך המפתיע.

לדבריו, "אני עושה זאת גם משום שאני סבור שאזרחי ישראל זכאים ללכת אל הקלפי לאחר שהעניין כבר הוכרע, קרי שהכרעה משפטית תתקבל עוד לפני הבחירות ואוכל להמשיך ולשרת את מדינת ישראל ואת אזרחי ישראל כחלק מהנהגה חזקה ומאוחדת שתתמודד עם האתגרים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים הניצבים בפני מדינת ישראל". את התפטרותו יגיש ליברמן באופן רשמי ביום ראשון, לפי ישיבת הממשלה השבועית והיא תיכנס לתוקפה כעבור 48 שעות.

26 הרוגים בטבח בקונטיקט: "השטן ביקר בקהילה שלנו"

הטבח הקשה ביותר בתולדותיה של ארצות הברית אירע בבוקר יום שישי, שעון ארצות הברית, כשאדם לנזה בן ה-20 התעורר בביתו בניוטאון, קולורדו וירה באמו למוות ויצא למסע הרג. הוא הגיע לבית הספר היסודי "סנדי הוק" בו לימדה אמו ופרץ לשם כשהוא נושא שלושה כלי נשק. מנהלת בית הספר, דון הוקספרונג, ניסתה להשתלט על לנזה, אך הוא ירה והרג אותה. "מדובר בגיבורה", אמר יושב ראש המעוצה המחוקקת של העיר. לנזה פנה בהמשך לכיוון הכיתות וירה בעוד 25 בני אדם, בהם 20 ילדים, תלמידי גן עד כיתה ד'.

לפחות 27 הרוגים, רובם ילדים, מירי בבית ספר יסודי בקונטיקט, ארה"ב, 14 בדצמבר 2012. רויטרס
תלמידים מבוהלים מחוץ לבית הספר בו ארע הטבח, אתמול/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נחנק מדמעות בעת שהתייצב אמש על הדוכן בחדר התדרוכים בבית הלבן למסור את דברו בעקבות הטבח. הוא סיפר כי הוא מדבר כהורה ולא כנשיא ורמז כי יפעל בנושא אחזקת נשק בארצות הברית: "כמדינה עברנו זאת יותר מדי פעמים", הזכיר אובמה. "קניון באורגון או בית קולנוע באורורה – הילדים האלה הם הילדים שלנו. הערב מישל ואני נחבק את בנותינו קצת יותר חזק ונזכיר כמה אנחנו אוהבים אותן, כפי שיעשו כל המשפחות בארצות הברית". אובמה אמר כי יסייע ככל שניתן והוסיף: "שום דבר לא ימלא את החלל שנוצר, נזכיר לילדים שלנו שאנחנו שם בשבילם ושאנחנו מתפללים עבורם. שהאל יברך את זיכרון הקרבנות, ירפא את שבורי הלב וימצא מזור לפצעיהם".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בוכה במהלך נואם על הטבח בקונטיקט, 14 בדצמבר 2012. רויטרס
אובמה מזיל דמעה, אתמול/רויטרס

הגדה מתחממת: אלפים חגגו 25 לחמאס

אלפי תומכי חמאס יצאו בצהרי יום שישי לעצרות ברחבי הגדה המערבית לציון 25 שנה להקמת ארגון חמאס. העצרת הגדולה ביותר נערכה בחברון, שם השתתפו לטענת הפלסטינים כ-8,000 בני אדם. בעצרת בחברון לקח חלק גם יו"ר הפרלמנט מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויכ. ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה נשא נאום דרך הטלפון שבו אמר: "אתם כותבים היום מחדש את ההיסטוריה". הניה שיבח עוד בנאומו הטלפוני בפני האלפים בחברון את תושבי הגדה "שהתקוממו נגד ישראל" במהלך שמונת ימי מבצע "עמוד ענן" והוסיף: "אתם שותפים ביצירת הניצחון במערכה הזו". עצרות דומות נערכו גם בטול כרם וברמאללה. בעצרת ברמאללה אמר חבר הפרלמנט מטעם חמאס, אחמד עטון: "חמאס חזק והכיבוש יסולק בסופו של דבר". העצרות שקיים אתמול והיום חמאס הן הראשונות שנערכות בגדה מאז השתלטות חמאס על רצועת עזה ב-2007. מוקדם יותר הנחה אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, להגביר את רמת הערנות לאפשרות של התגברות האלימות במוקדי החיכוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully