וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל העולם נגדנו? רוב גדול באו"ם ליוזמה ישראלית

טל שלו

8.12.2012 / 21:36

האווירה הקודרת במטה הישראלי באו"ם לאחר ההכרה בפלסטין וההחלטה לפקח על מתקני הגרעין בישראל, השתפרה מעט בשל החלטה בנושא יזמות ופיתוח שזכתה לתמיכת 129 מדינות

בסיומו של שבוע דיפלומטי קשה במיוחד לישראל בזירה הבינלאומית, המשלחת הישראלית לאו"ם רשמה אתמול (שישי) הישג והצליחה להעביר החלטה ישראלית בנושא יזמות ופיתוח בעולם השלישי, ברוב של 129 מדינות מתוך חברות העצרת. במשלחת בניו יורק מתגאים בתוצאות ההצבעה, על אף קמפיין נגדי של מדינות ערב שניסו לטרפד את ההחלטה, וטענו היום כי מדובר ב"ניצחון לרוח היוזמה והיצירתיות הישראלית. העולם כבר לא כולו נגדנו".

בשבוע החולף האווירה במטה האו"ם בניו יורק הייתה אחרת - בסוף השבוע שעבר הכריזה העצרת הכללית של האו"ם על פלסטין כמדינה משקיפה שאינה חברה, ברוב גדול של 138 מדינות; אם בכך לא די, במהלך השבוע אישרו 175 מדינות החלטה הקוראת לפיקוח על מתקני הגרעין של ישראל. עם זאת, למרות האווירה ה"אנטי ישראלית" ו"הרוב האוטומטי", אמש אישרה אותה עצרת החלטה שיזמה ישראל והגישה בראש קבוצה של כ-100 מדינות, ברוב של 129 מדינות, כאשר 31 הצביעו נגד ו-9 נמנעו. במשלחת הישראלית לאו"ם אמרו היום כי מדובר בפעם הראשונה בתולדות האו"ם שהארגון מאמץ החלטה בנושא יזמות כדרך התמודדות עם עוני, אבטלה והיעדר צמיחה.

"מדינות ערב התנגדו רק בגלל שישראל יזמה המהלך"

בחודשים האחרונים ניהלו המשלחת הישראלית לאו"ם והסוכנות לפיתוח וסיוע הומניטרי במשרד החוץ (מש"ב) מאמץ דיפלומטי גדול בניסיון להעביר החלטה "כחול לבן", שנועדה לקדם יזמות כאמצעי ליצירת צמיחה ומקומות עבודה בעולם השלישי, וקוראת ליצירת תנאים נוחים ליזמים, לחינוך לחדשנות ולהסרת חסמים ביורוקרטיים להקמת עסקים. מבדיקה השוואתית שנערכה במשרד החוץ עלה כי במדינות מתפתחות רבות, נתקלים יזמים וצעירים מוכשרים בקשיים ביורוקרטיים, בחסמים חברתיים ובהיעדר מימון פיננסי. כחלק מהאסטרטגיה הישראלית למיצוב ישראל כמקור של ידע ומומחיות בזירה הבינלאומית, הוחלט ליזום החלטה המכשירה וסוללת דרך ליזמות וחדשנות במדינות מתפתחות, ולמרות התנגדות עזה של מדינות ערב שניהלו קמפיין לטרפוד היוזמה, ההחלטה עברה אמש ברוב גדול.

יו"ר הרשות בנאום חייו: "די לעוול היסטורי". רויטרס
הפעם זה נטה לצד הישראלי. אבו מאזן באו"ם/רויטרס

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, שיבח את ההישג ואמר כי "רוח היוזמה והיצירתיות הישראלית ניצחה היום באו"ם". לדברי פרושאור, ישראל, כמדינה שנולדה בתנאים קשים, הפכה ל"מעצמת יזמות בינלאומית. ביצירת תרבות של יזמות ניתן לחולל פלאים ולהצעיד כלכלות קדימה. השקעה בהון האנושי היא בשורה אמיתית שישראל מביאה לעולם המתפתח".

פרושאור תקף את מדינות ערב על התנגדותן להחלטה, וטען כי "מדינות ערב בחרו פעם נוספת לכרות בור לעצמן ולהיאבק במהלך שנועד לסייע להן, רק בגלל שישראל עומדת מאחוריו". בנאום שנשא אחרי ההצבעה אמר פרושאור כי "האביב הערבי ביטא שאיפה של אזרחי מדינות ערב לשינוי כלכלי וחברתי. היום מדינות ערב הפגינו שוב חוסר אחריות והפנו עורף לתקוות אזרחיהן. בעוד אנחנו מחפשים דרכים יצירתיות לעודד פיתוח אנושי בעולם, מדינות ערב מנציחות עוני, בערות ודיכוי".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully