וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מהבחירות: אובמה ורומני נועדו בבית הלבן

הבטיח וקיים: הנשיא הזמין את רומני לארוחה במהלכה דנו השניים באפשרות לשיתוף פעולה בעתיד. הרבה לא נמסר על תוכן הפגישה, אך כן פירטו על התפריט - באווירת חג ההודיה

הנשיא ברק אובמה נועד הלילה (שישי) עם מי שעד לפני שלושה שבועות היה אויבו המר, המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני. במשך למעלה משעה שוחחו השניים בחדר אוכל פרטי, הסמוך לחדר הסגלגל. השניים דנו על "מנהיגותה של אמריקה בעולם וחשיבות השמירה על ההנהגה בעתיד", כך נמסר מהבית הלבן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
התיעוד היחיד שיצא מתוך הפגישה/מערכת וואלה, צילום מסך

רומני ברך את אובמה על זכייתו בכהונה שנייה ואיחל לו בהצלחה בארבע השנים הקרובות. למרות שלא היה במהלך הפגישה שום אזכור על שיתוף פעולה רשמי, השניים "התחייבו לשמור על קשר, במיוחד אם יעלו אינטרסים משותפים בעתיד". השניים ניצלו את אווירת חג ההודיה ואכלו יחד ארוחת חג מסורתית שכללה הודו בצ'ילי וסלט עוף בגריל ולאחר מכן בילו כמה דקות בחדר הסגלגל. המפגש היה סגור לכלי התקשורת, והתיעוד היחיד ממנו הוא תמונה של השניים לוחצים ידיים.

ברק אובמה ומיט רומני בערב צדקה. רויטרס
לא תמיד היו ביחסים חמים. אובמה ורומני במהלך המירוץ לנשיאות/רויטרס

בנאום הניצחון בליל הבחירות, ברך אובמה את רומני ואמר כי "בשבועות הקרובים נדבר על איך לעבוד ביחד כדי להצעיד את המדינה קדימה". האווירה החמימה בין השניים לא תמיד הייתה כזו – במערכת הבחירות ניהלו השניים קמפיינים של השמצה אחד כנגד השני, אך בערב ניצחונו החליט אובמה להשאיר את זה מאחוריו, כששוחח עם רומני וברך אותו על הקמפיין שניהל. "נלחמנו בקרב הזה רק משום שאנחנו אוהבים את המדינה כל כך", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully