וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני משפחה חשודים בדקירת גבר במזרח ירושלים

14.11.2012 / 13:37

כך הותר לפרסום. הנערים, שחלקם קרובי משפחה ממזרח העיר, חשודים שפצעו את האיש בינוני לפני כשבועיים. בנוסף נעצרו סייענים הקשורים לחמאס. ”חוליה שחיפשה קורבנות יהודים”

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

חוקרי ובלשי מפלג המיעוטים ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים, בשיתוף שירות הביטחון הכללי, עצרו לחקירה בימים האחרונים ארבעה קטינים בני משפחה אחת, החשודים במעורבות בפיגוע הדקירה לפני שבועיים בעיר, במהלכו נפצע באורח בינוני יהודי דתי בן 34 - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. העצורים הם תושבי שכונת ראס אל-עמוד שבמזרח העיר, בגילאי 13 עד 17. בנוסף אליהם, נעצרו ארבעה חשודים נוספים, בהם שני בגירים החשודים כסייענים ובעלי קשר לארגון החמאס.

יהודי בן 34 נפצע בינוני מדקירה בשכונת ראס אל-עמוד במזרח ירושלים, נובמבר 2012. עומר מירון
זירת הפיגוע לפני כשבועיים/עומר מירון

אירוע הדקירה התרחש בערב יום שישי לפני שבועיים בדרך יריחו שבמזרח העיר. לפי החשד, אברהם טל, שעשה את דרכו למתחם בית מוסקוביץ' לאחר תפילה בכותל, נדקר בגבו בסכין מטבח גדולה על ידי שני צעירים ופונה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

מחקירת המקרה עולה כי הארבעה, המוכרים למשטרה מאירועי יידוי אבנים ובקבוקי תבערה, החליטו לפני חודש, בעת ששהו במעצר, להקים חוליה בשם "אוהבי הארץ" ולבצע פיגועי דקירה. במקביל תכננו להקים חוליה נוספת בשם "עקב הכיבוש" שתמשיך את יידוי האבנים ובקבוקי התבערה.

בחקירתם סיפרו החשודים כי שניים מהם, בני 15 ו-17, רכשו שני סכיני מטבח בחנות בעיר העתיקה וחילקו תפקידים בין חברי החוליה. שני החשודים הצעירים יותר, בני 13 ו-14 שימשו כ"תצפיתנים" בעוד שהנערים הבוגרים דקרו את טל.
הארבעה הודו ואף שיחזרו את המעשה.

שני החשודים העיקריים, הנערים הבוגרים יותר, הובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בעיר. נגד שני החשודים הצעירים יותר הוגשו בצהריים כתבי אישום בבית משפט המחוזי בעיר.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

"ביקשו למצוא קורבן יהודי"

על פי החשד, ביום הדקירה הסתובבו החשודים בשכונתם ו"ביקשו למצוא קורבן יהודי". שני הדוקרים המתינו מאחורי משאית שחנתה בכיכר, אשר שימשה להם מחסה, בעוד שני הנערים הצעירים תצפתו על המקום וסימנו לדוקרים על הגעתם של היהודים. עם הגעתו של טל וחברו לכיכר, הגיח הנער בן ה-17 מאחורי המשאית ודקר אותו בגבו. חברו בן ה-15 יצא גם הוא במטרה לדקור את חברו של טל, אך הופרע על ידי רכב חולף. לאחר ביצוע המעשה נמלטו הארבעה כל אחד לביתו.

במוצאי אותה שבת, נעצר החשוד העיקרי בדקירה ונלקח לחקירת שב"כ. כמה ימים לאחר מכן נלכד קרוב משפחתו בן ה-15. השניים הסגירו שני חברי משפחה נוספים, והתברר כי הם שיתפו את בני משפחה אחרים במעשה. אביו ואחיו של החשוד העיקרי נעצרו לאחר שלפי החשד לקחו ממנו את הסכין והשליכו אותה סמוך לביתם. אחותו של החשוד הדוקר בן ה-17, בת 16, נעצרה בחשד כי ידעה על תכנון הדקירה והדקירה עצמה ולא דיווחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully