וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצב החייל הפצוע: "מאמינים שישוב לראות"

רמי שני

13.11.2012 / 19:44

רופא העיניים שטיפל ביהודה פרסי, שנפצע קשה מאוד מירי על ג'יפ צה"ל, העריך כי קיים סיכוי נמוך שישוב לראות, אך בני המשפחה אופטימיים: "מאושרים שהוא בהכרה ויכול להגיב"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

(צפו בסרטון אותו פרסמו ועדות ההתנגדות העממית, המתעד את רגע הפיצוץ)

בני משפחתו של יהודה פרסי, לוחם גבעתי שנפצע באורח קשה מאוד מפגיעת טיל נ"ט בג'יפ הסיור שבו שהה עם חבריו ביום שבת, הביעו היום (שלישי) התרגשות גדולה נוכח השיפור במצבו. "זה נס שהוא התעורר ומצבו השתפר", אמרה אחותו מורל. "הוא עוד לא יכול לראות כי העיניים שלו תפורות, אבל הוא חזר להכרה וראינו שהוא מגיב. הכל בזכות התפילות שמאוד עזרו".

מבית החולים סורוקה בבאר שבע, שבו מאושפז פרסי, נמסר מוקדם יותר היום כי לאחר שעבר סדרת ניתוחים וטיפולים בראשו ועיניו, שב החייל להכרה והחל לנשום בכוחות עצמו. בשלב זה, הוא עדיין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים.

חילופי אש בדרום, נובמבר 2012. שי מכלוף
הפצועים מפונים לאחר התקרית ביום שבת/שי מכלוף

"הוא התעורר מההרדמה אבל שוב הרדימו אותו כי כאב לו", סיפרה האחות. "הצלחנו לדבר איתו רק מעט. ביקשנו שאם הוא שומע אותנו, שילחץ את היד או שירים את הראש. הוא נענע מעט את הראש בתנועת 'לא', כששאלנו אם כואב לו". בני המשפחה סיפרו כי מערכת ההנשמה נותקה ממנו וכי פרסי אמר לאחות בית החולים שכואב לו, ולכן הרדימו אותו בחזרה.

הוריו של החייל הפצוע סיפרו לו כי מצבם של חבריו שנפצעו בתקרית התייצב. "הוא עשה שלום עם היד לבקשת ההורים", סיפרה האחות, "גם אני סיפרתי לו שנפגשתי עם החברים שלו ומה מצבם. ניסיתי להצחיק אותו, אפילו שהוא לא יכול לצחוק עכשיו". לדבריה, רופא העיניים שטיפל בו אמר כי זה יהיה נס אם ישוב לראות וכי קיימת אפשרות שהוא יראה מטושטש ורק צורות: "אני מאמינה שהוא יחזור לראות. זה בדוק". ישראל, האב, לא הסתיר את התרגשותו. "זה פשוט נס מה שקרה לו", אמר. "אני מאושר שהוא כבר בהכרה ויכול קצת להגיב. זאת הייתה התרגשות מאוד גדולה".

שר הביטחון אהוד ברק עם החייל שמעון אלנקרי, שנפצע באירוע שאירע לפני יומיים בגדר, בבית החולים סורוקה, בבאר שבע. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון, אהוד ברק, מבקר את החייל שמעון אלנקרי, אתמול/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לא הרחק ממיטתו של פרסי, שוכב חברו שמעון אלנקרי, שמצבו מוגדר בינוני. אמו, דיאנה, צפתה בסרטון שפרסמו היום ועדות ההתנגדות העממית המציג את רגע פיצוץ הג'יפ ואמרה כי היא אינה מבינה איך האירוע לא נגמר אחרת. "זה ממש נס שהם יצאו בחיים", היא אמרה והודתה על התמיכה שקיבלה בזמן שהותה ליד מיטת בנה. "התמיכה של החברים שלו מאוד עוזרת לנו. החיילים מסכנים את החיים שלהם כדי לשמור עלינו כל הזמן. להצדיע להם". האם סיפרה כי במהלך האשפוז נוצר קשר עם הוריו של פרסי וכל אחד התפלל בשביל השני: "אנחנו באים לראות זה את זה ומוודאים לשלומם", סיפרה. לדבריה, יש שיפור במצב בנה אך עדיין תהליך ההחלמה יהיה ממושך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully