וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגם: 69% מהיהודים האמריקאים בחרו באובמה

מדובר בירידה חדה מ-78% אחוזי ההצבעה להם זכה אובמה בקרב יהודים ב-2008. על פי מדגם רשת CNN, הנשיא הוביל בקולות הנשים והצעירים, בעוד רומני סחף את הלבנים והאמידים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

כעת כשהקולות נספרו והנשיא ברק אובמה מתכונן לכהונה נוספת בבית הלבן, מדגם מצביע כי גם הפעם, הקול היהודי היה נאמן לדמוקרטים עם 69% הצבעה לאובמה. היהודים היוו 2% מכלל הבוחרים שהשתתפו במדגם, שביצעה רשת CNN.

נתון זה מייצג ירידה משמעותית בתמיכה לה זכה אובמה בקרב הבוחרים היהודים בשנת 2008, שעמדה בזמנו על כ-78%. כמו כן, הנתון תואם את תחזיות הסקרים בשבועות האחרונים, שהעריכו כי התמיכה היהודית באובמה תעמוד הפעם על בין 65% ל-70%.

ארה"ב בוחרת 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

עוד עלה מהסקר כי 55% מהנשים – שהיוו 53% מציבור המצביעים - בחרו באובמה, לעומת 45% בלבד מקרב הגברים. כמו כן, אחוז התומכים באובמה היה משמעותית גבוה יותר בקרב צעירים, בעוד התמיכה ברומני גדלה בהתאמה לגיל המצביעים. בקרב בני 18-29 זכה אובמה לתמיכה של 60%, בעוד בקבוצת הגיל המבוגרת ביותר שנבחנה – גילאי 65 ומעלה – 56% בחרו ברומני.

ברק אובמה. רויטרס
71% מהאוכלוסייה ההיספאנית הצביעו לו. אובמה/רויטרס

נתון משמעותי נוסף היה ההיענות הגבוהה בקרב מיעוטים גזעיים בארה"ב, שתמכו באופן כמעט גורף באובמה. 93% מהאפריקנים האמריקנים, שהיוו 13% מהמדגם, תמכו באובמה, וכן 71% מהאוכלוסייה ההיספאנית שמהווה 10% מכלל הבוחרים. רומני, מצדו, זכה כצפוי לתמיכה רבה בקרב הלבנים, שהיוו 72% מהמשתתפים, עם 59%. בנוסף זכה אובמה לתמיכה רבה יותר בקרב מצביעים בעלי הכנסה נמוכה, בעוד האמידים העדיפו את רומני.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully