400 עצים נכרתו, כבלי חשמל הושבתו מכלל פעילות וכל הרחוב עצר את נשימתו לקראת המסע האחרון של המעבורת "אנדוור" משדה התעופה בלוס אנג'לס אל מרכז המדע בעיר. המעבורת, שמשקלה עומד על 78 טון, נחתה לפני שלושה שבועות לאחר שהובאה נשואה על גבו של מטוס בואינג 747. עד אתמול היא חנתה בהאנגר בתוך מתחם השדה, תחנת בינתיים עד להגעתה ליעדה הסופי.
"אנחנו לקראת התחלה טובה", אמר ראש מרכז המדע, ג'פרי רודולף, לקראת תזוזתה של המעבורת. "הכל קרה בדיוק לפי התוכנית אך לפנינו עוד דרך ארוכה. הרבה אנשים עובדים על הגעת המעוברת למרכז המדע ואנחנו מעריכים את זה מאוד", הוסיף. יצוין כי תושבים מסוימים מחו על כריתת העצים שנכפתה בשל הצורך לפנות די מרחב למעבר המעבורת.
מעבורות חלל אחרות שכבר יצאו משימוש, דוגמת "אטלנטיס" ו"דיסקברי", מוצגות כבר במוזיאונים שונים. ההחלטה להציג את המעבורת בת 30 השנים בלוס אנג'לס התקבלה על ידי נאס"א לאחר מאבק עיקש של ערים רבות בארה"ב.
במאי האחרון המריאה "אנדוור" למשימה האחרונה שלה בחלל. כחודש לאחר מכן המריאה "אטלנטיס" למשימה האחרונה של תכנית המעבורות כולה. התכנית, שנחנכה ב-1981 עם שיגורה הראשון של מעברת "קולומביה", אפשרה את קומם של ניסויים מדעיים בעלי חשיבות רבה,וכן סייעה בהתקנת ותחזוקת לוויינים והתקנת ותפעול תחנת החלל הבינלאומית. לצד זאת, שני אירועים טראגיים זכורים בהקשר תכנית המעבורות: ב-28 בינואר 1986 התפוצצה מעבורת החלל "צ'לנג'ר", 73 שניות לאחר שיצאה מקן השיגור. שבעת האסטרונאוטים שהיו על המעבורת נספו. ב-1 בפברואר 2003, התרסקה כאמור גם מעבורת החלל "קולומביה", שעליה היה האסטרונאוט הישראלי. גם במקרה זה כל אנשי הצוות נהרגו. בנאס"א עמלים על תכנית חלל חדשה, שתתבסס על טכנולוגיה זולה ובטוחה יותר, שמטרתה הסופית משימה מאוישת למאדים עד שנות ה-40 של המאה.