וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לפעילי המשט: "נפעיל כוח אם תתקרבו לעזה"

יהושע בריינר

13.10.2012 / 13:21

במסר שהועבר דרך פינלנד הזהיר משרד החוץ את אנשי המשט השבדי מפני התקרבות למרחק 20 מייל מחופי עזה. "לישראל אין רשות למנוע מאתנו להגיע לעזה", אמר פעיל השמאל דרור פיילר

צילום: סרטון חובבים שהועלה ליו-טיוב; עריכה: מיכאל ברגמן

משרד החוץ העביר אתמול (שישי) מסר באמצעות פינלנד לפעילי שמאל ששטים בספינה השבדית "אסטל" לעבר חופי רצועת עזה, לפיו חיל הים של צה"ל יפעל נגדם, תוך שימוש בכוח במידת הצורך, אם הפעילים ינסו להפר את הסגר שהוטל על הרצועה. לדברי 16 פעילי השמאל, שיצאו להפלגה מנמל בלה ספציה שבאיטליה בתחילת החודש, בהודעה נמסר כי "אם ייעשה שימוש בכוח, ייתכן שביטחונם של הנוסעים בספינה יהיה בסיכון", וכי התקרבות למרחק 20 מייל מחופי עזה תגרור תגובה ישראלית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"לשבור את המצור הימי שהוטל על רצועת עזה". הספינה "אסטל"/מערכת וואלה, צילום מסך

בתחילת אוקטובר מסרו גורמים מדיניים בעקבות הפלגת הספינה כי "לא מדובר בפעילים הומניטריים, אלא בפעילים אנטי-ישראלים". לדבריהם, משרד החוץ ניסה למנוע את יציאת הספינה בתיאום עם מדינות שונות באירופה. משרדי החוץ של אותן מדינות פרסמו אזהרות מסע כדי למנוע מאזרחיהן להשתתף במשטים לרצועת עזה. כתוצאה מכך, יציאת המשט הנוכחי התעכבה. משרד החוץ הישראלי העביר את המסר לפעילי המשט באמצעות פינלנד, על אף העובדה שמרבית הנוסעים הם אזרחי שבדיה, כיוון שהספינה "אסטל" שטה תחת דגל פיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"מצפים שפינלנד וששבדיה ימחו"

פעילי המשט לא התרגשו מהאזהרה הישראלית ואמרו כי אין בכוונתם להפסיק את מסעם, כיוון שלדבריהם הוא נועד "לשבור את המצור הימי שהוטל על רצועת עזה". בימים אלה נמצאת הספינה סמוך ליוון ועל פי תכנון מארגני המשט, "אסטל" צפויה להגיע לרצועה בעוד כשבוע.

"אין לישראל שום רשות למנוע מאתנו להגיע לעזה", אמר לוואלה! חדשות פעיל השמאל הקיצוני דרור פיילר, שנמצא על סיפון הספינה. "אנחנו מצפים מממשלות פינלנד ושבדיה למחות על המדיניות הישראלית, של שימוש בכוח, אם אכן יופעל נגדנו", אמר פיילר, והוסיף: "אנחנו לא עוברים על שום חוק. המטען שלנו נבדק כבר שלוש פעמים ואילולא היה מאושר, אף נמל לא היה נותן לנו לצאת לדרכנו. עובדה שבכל שלושת הנמלים שבהם עגנו, קיבלנו את כל האישורים הנדרשים".

פיילר טען כי הפעילים לא מאיימים על ביטחון ישראל. "המצור הזה, עבר זמנו מהעולם, והעובדה שיורים רקטות על ישראל רק מעידה שהמצור גם לא יעיל. אנחנו כל הזמן בקשר עם גורמים בעזה שצפויים לקבל את פנינו בשבוע הבא", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully