וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שני ילדים מואשמים כי השתינו על הקוראן

3.10.2012 / 23:12

שני האחים, נוצרים-קופטים בני 9 ו-10, נאשמים גם בקריעתו של הספר מול מסגד. בעקבות התקרית תוגברה האבטחה סביב כפרם למניעת התלקחות אפשרית בין מוסלמים ונוצרים

שני אחים, נוצרים-קופטים בני תשע ועשר, נעצרו אמש (שלישי) במצרים באשמה שקרעו בתחילת השבוע ספר קוראן ואף הטילו עליו את מימיהם, כך מסר היום עורך דינם של הילדים. בעקבות התקרית הושמו האחים במעצר למשך שבעה ימים. לדברי עורך הדין, גמאל עייד, שני האחים, מינא ונביל נאדי, מואשמים בחילול הקודש.

ספר קוראן. רויטרס
השניים מואשמים גם בקריעתו של הספר מול מסגד. ספר קוראן/רויטרס

תושב כפר במחוז בני סואף, ממערב לקהיר, הגיש בתחילת השבוע תלונה נגד שני האחים. לדברי תושבים ועיתונאים מקומיים, הילדים נצפו על ידי עד-ראייה בעודם קורעים דפים מתוך ספר קוראן מול מסגד ולאחר מכן מטילים עליו את מימיהם. לאחר מכן נלקחו הילדים על ידי עד-הראייה לכומר המקומי כדי שיגנה את השניים. ואולם, לדברי התושבים, נזיפתו של הכומר בילדים לא סיפקה את עד הראייה, ועל כן הוא החליט להגיש תלונה במשטרה.

מאות בני אדם הפגינו סמוך לשגרירות ארצות הברית  בקהיר. רויטרס
לאחרונה דווח על מתיחות גוברת בין מוסלמים ונוצרים במדינה. הפגנה בקהיר בחודש שעבר במחאה על הסרט "תמימות המוסלמים"/רויטרס

בעקבות התקרית תוגברה אמש האבטחה סביב הכפר של הילדים, כדי למנוע התלקחות פוטנציאלית בין מוסלמים ונוצרים. זאת לאחר שקבוצה של מוסלמים התאספה סמוך לתחנת המשטרה שבה מוחזקים הילדים, ודרשה למצות עימם את הדין.

לאחרונה דווח על מתיחות גוברת בין מוסלמים ונוצרים במצרים, שהתבטאה בהפגנות הסוערות שנערכו במדינה בחודש שעבר, במחאה על הפצת הסרט "תמימות המוסלמים" הלועג לנביא מוחמד. כמו כן, בחודש שעבר, כאשר דווח כי מפיק הסרט, נקולה בסלי נקולה הוא נוצרי-קופטי, סיפר המפיק כי הוא רואה באיסלם סרטן, וציין שהסרט נועד לשמש כפרובוקציה פוליטית.

כ-10% מקרב אוכלוסיית מצרים, המונה 83 מיליון בני אדם, הם נוצרים. רבים מהם חוששים לגורלם, בעקבות התהפוכות הפוליטיות במדינה ועלייתם לשלטון של האחים המוסלמים, לאחר הדחתו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully