וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלים מתריעים: הכסף התעכב - הטיולים בסכנה

3.10.2012 / 21:13

סגן יו"ר הנהלת התאגדות המנהלים הבהיר במכתב למשרד החינוך כי בתי הספר לא קיבלו בזמן את המימון לטיולים השנתיים שהובטח להם. משרד החינוך בתגובה: "מיישמים את המהלך"

הסבסוד לטיולים השנתיים לא הגיע בזמן - והמנהלים זועמים: במכתב למשרד החינוך ששלח השבוע, טוען סגן יו"ר הנהלת התאגדות המנהלים, ד"ר רמי אמיתי, כי בתי הספר לא קיבלו בזמן את המימון לטיולים השנתיים שהובטח להם על ידי שר החינוך כדי לממן את הטיולים השנה, ואלו עלולים לעמוד בפני סכנת ביטול.

לפני כחודשיים הכריז שר החינוך, גדעון סער, כי משרדו יממן את הטיולים השנתיים בתקצוב דיפרניציאלי, שמתאים את גובה הסבסוד לדירוג החברתי-כלכלי של כל בית ספר. השר ציין כי סכום של 270 מיליון שקל יוקצה למטרה זו בשנת תשע"ג. "הטיולים הם חלק מתוכנית הלימודים, חלק מאהבת הארץ, הטבע והנוף. על אף האישור שניתן בוועדת החינוך לתשלומי הורים לטיולים, נלך למהלך של 270 מיליון שקל כבר בשנת תשע"ג. נלך לסבסוד בית ספרי כאשר בתי הספר בדירוג החברתי כלכלי הגבוה ביותר ייהנו מ-40% הנחה ובתי הספר בדירוג הסוציו אקונומי הנמוך ביותר ייהנו מ-80% הנחה", אמר אז סער.

במכתב ששלח משרד החינוך למנהלים ב-24 בספטמבר נכתב כי 15% מתקציב ההשתתפות השנתי של המדינה בטיולים יועברו לחשבון הבעלות על בית הספר בתאריך 1 באוקטובר 2012, ו-25% נוספים מתקציב השתתפות המדינה יועברו ב-1 בדצמבר. יתרת הסכום (60%) תועבר בחודשים פברואר-מרץ 2013.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

במכתב תגובה, כתב ד"ר אמיתי כי "מירב בתי הספר העל יסודיים מקיימים את מירב הטיולים לפני חודש מרץ 2013 כבר החל בחודש אוקטובר 2012, ולא ברור מהיכן יגיעו מקורות המימון לטיולים אלה, לאחר שאסרתם גביה מלאה של עלות הטיולים מההורים". אמיתי הוסיף כי "לא ניתן לממן את הטיולים מתקציב אחר (סל תרבות, רכישת שירותים מרצון וכו') כיוון שהנחיות חוזר המנכ"ל אוסרות העברה מסעיף לסעיף בכספי ההורים, וגם כדי שלא נאלץ לעכב פעילויות מסעיפים אלה. ההצעה אותה קיבלנו בשעתו מגורמי משרד החינוך - לדרוש מחברות הטיולים להמתין עד קבלת כספי משרד החינוך אינה מציאותית ואינה ברת ביצוע". אמיתי ביקש מהמשרד "מענה דחוף ביותר לסוגיה", זאת על מנת ש"המנהלים לא יאלצו לעכב את הטיולים שתוכננו מיד לאחר חופשת סוכות, על כל המשתמע מכך".

רפי קיוויתי, יו"ר ועד ההורים העירוני בבאר שבע, סיפר לוואלה! חדשות כי המהלך של משרד החינוך מציב את ההורים במלכוד: מצד אחד, הם לא יכולים לגבות כספים נוספים מההורים ומצד שני אין להם עדיין את הכסף מבתי הספר על מנת לשלם לספקים. "שר החינוך אמר שהוא רוצה לתקצב. זה פופוליסטי כי העיתוי שבו הוא נתן את ההצהרה הזו זה עיתוי שבו סגרו כבר מועדים לטיולים, ולספקים צריכים לשלם תוך 60 יום. מבחינתנו, אנחנו צריכים את הכסף ובלעדיו לא נוציא טיולים. כלומר, מצד אחד הוא לא מרשה לי לגבות יותר ומצד שני לא נותנים לי את הכסף".

"משרד החינוך ידע לנצל את ועדת טרכטנברג עד הסוף"

יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי, אמר בתגובה כי "אני חושב שהנושא הוא מבורך. משרד החינוך ידע לנצל את ועדת טרכטנברג עד הסוף. זה המשרד היחיד שמצא ומימש את כל הנושאים של ועדת טרכטנברג. בנושא הטיולים, לכל דבר כזה יש זמן תגובה. זו השנה ראשונה של הפרויקט וצריך לתת זמן להתארגנות. אני חושב שבסופו של דבר הכל יסתדר ואף טיול שנתי לא יתבטל. ימצאו דרך לארגן את מערך הטיולים בצורה נכונה גם אם יהיה צורך לסבסד את הפער של התאריכים. הרשויות המקומיות לא יתנו שהמפעל הזה ירד לטמיון בגלל עניינים אדמיניסטרטיביים. יש לו ערך רב".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "משרד החינוך מיישם את המהלך המשמעותי לסבסוד דיפרנציאלי של הטיולים השנתיים. היישום מתבצע בהתאם לחוזר שנשלח למנהלי בתי הספר, לפיו אין לגבות מההורים תשלום בגובה הסבסוד הניתן לבתי הספר. לכל בית ספר נשלח מדד הטיפוח שלו, ובהתאם לכך גובה הסבסוד שיוענק לכל תלמיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully