וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופס: אתר באירן פרסם דיווח מומצא מעיתון סאטירה

סוכנות "פארס" העתיקה במלואה ידיעה שעסקה בסקר פיקטיבי, לפיו לבנים כפריים בארה"ב יעדיפו להצביע לאחמדינג'ד מאשר לאובמה: "לפחות הוא לא מסתיר את עובדת היותו מוסלמי"

סוכנות הידיעות האירנית "פארס" פרסמה אתמול (שישי) ידיעה שהתבססה במלואה על כתבה מומצאת בעיתון האמריקאי הסאטירי "דה אוניון" – בה נכתב כי על פי סקר חדש, רובם המכריע של האזרחים הלבנים באזורים הכפריים של ארה"ב "יעדיפו להצביע לאחמדינג'ד מאשר לאובמה". לאחר למעלה משעה הבינה הסוכנות את הטעות והסירה את הכתבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"אחמדינג'ד לוקח את ענייני הביטחון הלאומי ברצינות רבה"/מערכת וואלה, צילום מסך

העורכים האירנים אמנם השמיטו מהידיעה תיאורים לא מחמיאים של נשיא הרפובליקה האיסלמית, אולם העתיקו במדויק ציטוטים מומצאים שהופיעו בידיעה המקורית. בין היתר צוטט בידיעה בוחר עתידי, שהסביר כי אחמדינג'ד "לוקח את ענייני הביטחון הלאומי ברצינות רבה ובניגוד לאובמה, לעולם לא ירשה למפגינים הומוסקסואלים לומר לו כיצד לנהל את המדינה".

כמו כן, צוטט בכתבה נתון נוסף מהסקר הבדוי, לפיו 60% מהלבנים הכפריים ציינו כי הם מכבדים את העובדה שאחמדינג'ד, בניגוד לאובמה, "לפחות לא מנסה להסתיר את עובדת היותו מוסלמי". קהל הקוראים האירנים של "פארס" דווקא לא הספיק ליהנות מהידיעה המשמחת על סיכויו של הנשיא האירני לעבור לבית הלבן; הידיעה פורסמה רק באתר הסוכנות בשפה האנגלית, שכמו יתר האתרים באירן נתון לפיקוח ממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully