וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן על המכללות: "חלקן נותנות תעודות תמורת כסף"

10.9.2012 / 21:40

בדברים שנשא בטקס פתיחת שנת המשפט, דיבר שר המשפטים על הצורך הדחוף בייעול עבודת בתי המשפט ואמר: "האזרחים מרגישים שהם לא מקבלים צדק". גרוניס: "פועלים לקצר את התיקים"

שר המשפטים יעקב נאמן השתתף הערב (שני) בטקס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין בירושלים נאמן אמר באירוע כי אין אפשרות להגיע להישגים ללא אחדות. "עם כניסתי לתפקיד לפני שלוש שנים וחצי, ראיתי לנגד עיניי משימה אחת עיקרית: להוריד את העומס הנוראי הקיים בבתי המשפט", אמר נאמן. "יש לנו שיא עולמי במספר התיקים העומדים ותלויים בבתי המשפט, ואין לזה פתרון אחד". הוא ביקש מעורכי הדין "לא להביא קילוגרמים של ניירות לבתי המשפט", מכיוון שזה מונע מהם לעמוד בלוחות הזמנים.

נאמן התייחס בדבריו גם להכשרת עורכי הדין החדשים במוסדות הלימוד האקדמיים. "יש לנו בתי ספר מעולים, יש גם כאלה פחות מעולים, בעיקר מכללות שתמורת שכר נאה נותנות תעודות. לצערי הרב, נבחרי המשפט עורכי הדין נמצאים במצב של חוסר שיתוף פעולה מלא ביניהם. אני נמצא תחת מבול של הצעות חוק של חברי הכנסת לעבור לשיטות אחרות בהן משרד המשפטים מסמיך את עורכי הדין. אני לא רוצה לעשות זאת, אך אם לא יימצא פתרון אחר, לא תהיה ברירה".

עוד אמר שר המשפטים כי "עורכי הדין צריכים להימנע מלבקש דחיית דיונים. זה דורש שינוי בחשיבה ובהתנהגות, והשינוי הזה יאפשר לבתי המשפט להגיע לצדק בהקדם". לדבריו, דוח של הנהלת בתי המשפט מראה שבראשית שנת 2012 המתינו 76,333 תיקים בבית משפט השלום בלבד. "המשמעות היא עינוי דין איום", אמר נאמן והוסיף: "חייבים לעשות לדבר הזה סוף עם בירורי חובה. אזרחי המדינה מרגישים שהם לא מקבלים צדק".

פתיחת שנת המשפט , סמפטמבר 2012. עומר מירון
השופט גרוניס בטקס פתיחת שנת המשפט, הערב/עומר מירון

בטקס השתתף גם נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, שאמר: "לעתים הגורמים המשפטיים אינם רואים כל דבר עין בעין. בשנים האחרונות פעלה מערכת המשפט בשיתוף עם לשכת עורכי הדין לייעול המערכת המשפטית. מערכת המשפט פעלה רבות לקצר את משך ניהול התיקים בבתי המשפט ואנו מתחילים לראות תוצאות חיוביות". גרוניס ציין כי יותר תיקים נסגרו בשלוש שנים האחרונות מאלה שנפתחו, והוסיף: "גם הדיונים לא נדחים ללא סיבה מוצדקת. כל דיון נוסף נעשה בסמיכות רבה לדיון הקודם".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully