וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה הושעתה מהארגון לשיתוף פעולה איסלמי

16.8.2012 / 5:01

ועידת המדינות האיסלמיות העבירה מסר חד משמעי בסיום הכינוס במכה, כשהדיחה את סוריה מהארגון. עם זאת, מזכ"ל הארגון ציין כי "לא ראה תמיכה רבה בהתערבות צבאית" במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ועידת המדינות האיסלמיות שננעלה הלילה (חמישי) בערב הסעודית החליטה להשעות את חברותה של סוריה בארגון לשיתוף פעולה איסלמי, כך נמסר הלילה בהצהרה המסכמת את הוועידה במכה. "הוועידה החליטה להשעות את חברותה של סוריה וכל המוסדות המזוהים עמה", נאמר בהצהרה. הצעד שאושר על ידי שרי החוץ ביום שני, עבר הלילה באופן רשמי, למרות התנגדותה של אירן ומהווה מסר חד משמעי באשר להתנגדותה למשטרו של בשאר אסד.

המזכיר הכללי של הארגון לשיתוף פעולה איסלמי, אקמלדין איסנגולו, אמר הלילה כי הוא "לא ראה תמיכה רבה בהתערבות צבאית" בסוריה, במסגרת הוועידה. איסנגולו הטורקי דיבר בערבית במסיבת עיתונאים בסופה של הוועידה בת היומיים שנערכה במכה לפתרון המשבר בסוריה, שנערכה בהזמנת המלך עבדאללה.

נשיא מצרים מוחמד מורסי התבטא אתמול לראשונה מאז עלה לשלטון נגד המשטר הסורי. בדיון שנערך במסגרת הוועידה בערב הסעודית אמר מורסי כי "הגיע זמנו של משטר אסד ללכת". בנוסף, הוא אמר כי יש צורך בשיתוף פעולה בין מצרים, טורקיה, ערב הסעודית ואירן על מנת לפתור את המשבר בסוריה.

נשיא סוריה בשאר אסד עם מלך ערב הסעודית עבדאללה, דמשק, 2005. Sana, AP
עבדאללה מלך ערב הסעודית ובשאר אסד, בימים טובים יותר/AP, Sana

לפחות 30 בני אדם נהרגו אמש ו-150 נפצעו בהפצצה אווירית של צבא סוריה, הנאמן לנשיא אסד, על העיר עזאז שבצפון המדינה. כך אישר רופא מקומי לסוכנות הידיעות רויטרס. ההפצצה נערכה בעיירה בה מחזיקים המורדים בשלטונו של אסד ב-11 אזרחים לבנונים. מפקד בכוחות המורדים סיפר לרויטרס ששבעה מהשבויים נפצעו, וכי ארבעת האחרים נעדרים.

"המבנה שבו הוחזקו השבויים נפגע", סיפר אחמד רזאלי לערוץ החדשות הלבנוני "אל ג'דיד". "הצלחנו לחלץ שבעה מהם מההריסות. הם נפצעו, וחלק מהפציעות נראות רציניות".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

חיזבאללה קרא לפגוע במורדים הסורים

ההפצצה יצאה לדרך על רקע אירועי חטיפה הדדיים שנרשמו בימים האחרונים בין המורדים הסורים, לחיזבאללה. בימים האחרונים קרא ארגון הטרור הלבנוני לפגוע בכל מי שתומך במורדים הסורים. אתמול נחטף פעיל חיזבאללה על ידי מורדים בסוריה, והיום בתגובה נחטפו כמה מורדים סורים לתוך ביירות.

מטוס אייר פראנס ועליו 174 נוסעים שינה את ייעדו ונחת בעמאן, בירת ירדן, בעקבות ההפגנות שהחלו אמש בביירות, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית של לבנון. מפגינים חסמו את הדרך לשדה התעופה בביירות, לאחר ששבויים לבנונים נפגעו בהתקפה של הצבא הסורי על אזור בו הוחזקו על ידי המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully