וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרבות בדמשק נמשכים; 78 הרוגים ברחבי סוריה

12.8.2012 / 3:36

שרת החוץ קלינטון דנה עם מקבילה הטורקי במשבר במדינה, והיום יתכנסו כלל שרי החוץ של הליגה הערבית לדיון מיוחד בסוגייה הסורית. גרמניה: "להעמיד אסד לדין בינלאומי בהאג"

בעוד שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון ערכה באיסטנבול סדרת פגישות בנושא המשבר בסוריה, טיפס אתמול (שבת) ל-78 מניין ההרוגים בעימותים בין המורדים לבין כוחות הנאמנים למשטר הנשיא אסד - כך דיווחה רשת אל-ערביה. עוד נמסר כי הצבא הסורי החופשי, הזרוע הצבאית של כוחות המורדים, השתלט על שכונות במרכז העיר חלב.

הריסות מהפגזות צבא סוריה ברובע סלאח א-דין בעיר חלב, 8 באוגוסט 2012. רויטרס
"הצבא הסורי החופשי השתלט על שכונות במרכז העיר". חלב, בשבוע שעבר/רויטרס

לדברי פעילי אופוזיציה בדמשק, לפחות 11 בני אדם נהרגו אתמול במתקפה כבדה מצד כוחות הביטחון על הפרבר אל-תל הסמוך לבירה, שנכבש בתקופה האחרונה על ידי המורדים. תושבי הפרבר הסוני המסורתי דיווחו כי למתקפה קדמו שלושה ימי הפצצה כבדה מהאוויר – אשר רק לאחריהם נכנסו לשכונות טנקים ורכבים משוריינים בניסיון להשיב למשטר את השליטה בעיר. לדברי הגורמים, בתום הלחימה הצליחו כוחות המורדים להביא לנסיגת הצבא מהפרבר. עם זאת, הדיווח טרם אומת על ידי גורמים נוספים בסוריה.

גרמניה: "תקיפה רק תחמיר את המצב"

במקביל, ממשיכה הקהילה הבינלאומית לדון בפתרון לסיום האלימות במדינה. על פי דיווח הטלוויזיה המצרית, היום ייפגשו שרי החוץ של הליגה הערבית בגד'ה שבערב הסעודית לוועידה בנושא סוריה. כמו כן, לאחרונה נמסר כי שרי החוץ של המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם יתכנסו בסוף החודש לדיון מיוחד בסוגייה. גידו ווסטרוולה, שר החוץ של גרמניה הצפוי לנכוח בדיון, ציין בראיון לעיתון הגרמני "בילד אם זונטאג" כי על בשאר אסד להישפט בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג - המטפל במקרי רצח עם, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.

עם זאת ציין השר הגרמני, כי "אם נגיע למצב בו אסד יפרוש וניתן יהיה למנוע שפיכות דמים נוספת, ההליכים המשפטיים לא יהיו משמעותיים בעיני. זה אומנם מנוגד לתפיסת הצדק שלי, אולם הדבר החשוב ביותר הוא לעצור את מקרי המוות ולהבטיח עתיד דמוקרטי ובטוח עבור סוריה". כמו כן, הדגיש השר ווסטרוולה כי הוא עודנו מתנגד להתערבות צבאית זרה במדינה, אשר לדבריו "רק תביא להחמרת המצב".

כאמור, שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון נפגשה היום עם מספר בכירים בממשלת טורקיה, בהם ראש הממשלה רג'פ טאיפ ארדואן, כאשר על סדר היום עמד בראש ובראשונה נושא סוריה. בתום פגישה עם עמיתה הטורקי, אחמט דאווט אולו, אמרה קלינטון כי ארצות הברית וטורקיה ירחיבו את תוכניותיהן המבצעיות בסוריה. קלינטון הוסיפה כי "אנו מתואמים במשבר בסוריה, אבל כעת נצטרך ללכת צעד אחד קדימה ולהיכנס לפרטיו של תכנון מבצעי שיוטל על שני הממשלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully