וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: תושב מג'דל שמס נאשם בריגול עבור סוריה

30.7.2012 / 14:53

שב"כ והמשטרה עצרו לפני כחודש את איאד ג'והרי, שהתגורר בסוריה במהלך העשור האחרון לצורך לימודיו, ונאשם כי העביר לגורמי מודיעין סורים מידע אודות פעילות צה"ל ברמת הגולן

שירות הביטחון הכללי, בשיתוף משטרת ישראל, עצרו בסוף החודש שעבר תושב מג'דל שמס, בחשד כי עמד בקשר עם גורמי מודיעין סורים ובין היתר מסר להם מידע אודות כוחות צה"ל ברמת הגולן – כך הותר היום (שני) לפרסום. כתב אישום נגד העוצר, איאד ג'מיל אסעד ג'והרי, הוגש היום לבית המשפט המחוזי בנצרת בגין אישומים של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.

ג'והרי בן ה-38 יצא בשנת 2002 ללימודי רפואה בסוריה, שם התגורר עד השנה. הוא נעצר ב-28 ביוני לאחר שנכנס לישראל, דרך מעבר קוניטרה, לחופשת קיץ בארץ. עם מעצרו הוא הועבר לחקירת שב"כ, במהלכה הודה כי בין השנים 2005-2008 היה בקשר עם מספר בעלי תפקידים בענפים שונים במודיעין הסורי, עמם נפגש בעת שהותו בסוריה. מהחקירה עלה, כי לקראת כל הגעה לחופשת קיץ בארץ, הונחה ג'והרי לאסוף מידע הקשור להתנהלות של צה"ל ברמת הגולן. הוא ניצל את חופשותיו בארץ לטובת איסוף מידע ורכישת ציוד, אותו העביר למפעיליו במודיעין הסורי.

העביר למפעיליו מכשיר קשר ומפה של רמת הגולן

בין היתר, העביר ג'והרי למפעיליו מידע אודות בסיסי צה"ל בצפון הארץ - שמות הבסיסים, מיקומם, גודלם, ובאיזה מהם מתקיימים אימונים ויש טנקים. עוד מסר להם מידע על אימונים צבאיים שהתקיימו ברמת הגולן, ריכוזי כוחות, תנועת צה"ל בסמוך לגבול ואופן הבידוק הביטחוני במעבר קוניטרה. כמו כן, סיפק למפעיליו מידע אודות גדר המערכת הסמוכה למג'דל שמס ופעילות צה"ל בסמוך לה, מידע אודות עמותות הפועלות ברמת הגולן ונתמכות על ידי ישראל ומידע אודות תושבי האזור המתנגדים למשטר הסורי.

בנוסף על המידע שסיפק להם, מסר ג'והרי לגורמי המודיעין הסורים גם מכשיר קשר ישראלי, מסמך אודות ג'יפ צבאי שמצא, כרטיס SIM ישראלי, ספרי לימוד עברית וספרים נוספים ומפה של רמת הגולן. בחקירתו העיד כי העריך שציוד זה נועד לשמש לטובת האזנות של המודיעין הסורי. עוד עלה בחקירתו, כי במסגרת פעילותו נפגש עם שניים מחבריו ברמת הגולן, שיתף אותם בפעילותו עם המודיעין הסורי וביקש מהם להעביר לו מידע צבאי וכל ממצא שיכול לעניין את מנגנוני המודיעין הסוריים. עם אחד מחבריו אף תיאם מילות קוד באמצעותן דיווח לו על תנועת כוחות צה"ל ברמת הגולן, בזמן שג'והרי שהה בסוריה.

כמו כן, הציע ג'והרי למפעיליו לפגוע את חברו הנמצא בחופשה בירדן, למטרות מודיעין. בהמשך דיווח לו חברו כי הוא אכן נפגש עימם. במסגרת החקירה, נעצרו ונחקרו חשודים נוספים אשר שוחררו בתום חקירתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully