וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרג מחבל שפתח באש סמוך לגדר בצפון הרצועה

פלסטיני פתח באש סמוך לגדר המערכת בצפון הרצועה, כוחות צה"ל השיבו לעברו באש וזיהו פגיעה מדויקת במטרה. לא היו נפגעים בכוחותינו ולא נגרם נזק. "האחריות היא על חמאס"

מחבל פלסטיני נהרג היום בצהריים (שישי) מאש כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת בצפון רצועה עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הפלסטיני פתח באש לעבר הכוח, וזה השיב לעברו באש, וזיהה פגיעה מדויקת במטרה. לא היו נפגעים בכוחותינו ולא נגרם נזק. מצה"ל נמסר עוד כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחים ובחיילי צה"ל, וימשיך לפעול נגד כל גורם שמפעיל טרור נגד מדינת ישראל, ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

גורמי פלסטינים אישרו כי פלסטיני נהרג מאש צה"ל בצפון רצועת עזה. דובר משרד הבריאות ברצועה, ד"ר אשרף קודרה, אמר כי הפלסטיני נהרג בסמוך למחסום ארז וכי גופתו נלקחה על ידי כוחות ההצלה הפלסטינים. הפלסטינים לא דיווחו מדוע נורה הפלסטיני ובמי מדובר.

הלילה נהרגו שני פלסטינים שניסו לחצות את גבול ישראל-מצרים, באזור השטח שמדרום לכרם שלום. כוח של משמר הגבול שזיהה אותם פתח בנוהל מעצר חשוד, במהלכו גם ירה לעברם, והם נפגעו. מדובר צה"ל נמסר כי עם הגעת כוחות רפואה של צה"ל למקום האירוע, נקבע מותו של אחד החשודים. החשוד האחר פונה באופן מוסק על ידי חיל האוויר לבית החולים סורוקה בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי כשמצבו מוגדר בינוני. אירוע החדירה נמצא בחקירת כוחות הביטחון, כשבין היתר נבדקת גם האפשרות שמדובר בניסיון פיגוע.

לפני כחודש: פועל ישראלי בגדר נהרג

לפני כחודש נהרג סעיד פשאפשה, אזרח ישראלי הפועל על התקנת גדר הגבול, כשמחבלים שחדרו לשטח ישראל פתחו באש נגד שתי מכוניות של עובדי קבלן שהיו עסוקים בבניית הגדר, באזור היישוב קדש ברנע. כלי הרכב השני, שלא נפגע, הצליח להימלט מהמקום ולהזעיק את כוחות הביטחון. כוח צה"ל שהגיע למקום פתח באש נגד המחבלים, ובתום חילופי אש קצרים נהרג גם אחד המחבלים.

בהמשך הצליחו הכוחות לחסל מחבל נוסף, שעל גופו נמצא מטען חבלה, בו ככל הנראה התכוון להשתמש כדי לבצע פיגוע התאבדות. בצה"ל הכריזו כוננות גבוהה ביישובים הסמוכים, בשל ההערכות כי שלושה-ארבעה מחבלים הצליחו לחדור לשטח ישראל. עם זאת, כמה שעות לאחר מכן דיווח אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, כי אין עוד חשש לחדירת המחבלים וכי האירוע הסתיים. מבדיקת הצבא התברר כי אחד מארבעת טילי ה-RPG ששיגרו המחבלים פספס במטרים ספורים רכב טרנזיט שעבר בסביבה, בו היו באותה עת 11 נוסעים. ברכב שנסע לפני הטרנזיט נהג מנהל העבודה של החברה הבונה את גדר הביטחון בגבול, וגם הוא לא נפגע.

עוד בנושא
כוח מג”ב הרג חשוד שחדר ממצרים, אחר נפצע בינוני
תחקיר הפיגוע בדרום: ”הטיל פספס רכב מלא בכמה מטרים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully