וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עורכי הדין לנאמן: בדוק התנהלות הפרקליטות במשפט אולמרט

גלעד גרוסמן

11.7.2012 / 14:28

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד ברזילי כתב לשר המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה כי יש לנקוט בצעדים המתבקשים אם ימצאו ליקויים "ולא להסס ואף להסיק מסקנות אישיות"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, סטלינק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש לשכת עורכי הדין, עורך הדין דורון ברזילי, פנה היום (רביעי) לשר המשפטים יעקב נאמן, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, ולפרקליט המדינה משה לדור, בדרישה להקים ועדת בדיקה חיצונית שתבחן את התנהלות הפרקליטות בעניינו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

הכרעת הדין המלאה של אולמרט

"כראש לשכת עורכי הדין בישראל אני רואה בדאגה את הקולות בציבור ובתקשורת היוצאים כנגד פרקליטות המדינה וסבור שבנסיבות העניין ועל מנת לחזקה אין מנוס מהקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה בעלת סמכויות שתידרש לעניין העמדתו לדין של ראש הממשלה לשעבר ובכלל אופן התנהלות הפרקליטות וקבלת ההחלטות בהליך המשפטי הנוגע לו", כתב עו"ד ברזילי במכתבו. "סבורני, כי ככל שיתגלו ליקויים בהתנהלות מי מהפרקליטות ובכלל זה באופן הפעלת שיקול הדעת, הרי שיש לנקוט בצעדים המתבקשים ולא להסס ואף להסיק מסקנות אישיות ככל שיידרש הדבר".

אהוד אולמרט יום לאחר הכרעת הדין במשרדו בתל אביב, יולי 2012. יותם רונן
"רואה בדאגה את הקולות בציבור ובתקשורת היוצאים כנגד פרקליטות המדינה". אולמרט היום/יותם רונן

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה אתמול את אולמרט בפרשת ראשונטורס ובפרשת מעטפות הכסף, אך הרשיע אותו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. ראש לשכתו, שולה זקן, הורשעה בשתי עבירות של קבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים בפרשת ראשונטורס, וזוכתה מיתר העבירות שיוחסו לה.

"לא היו מעטפות כסף, אין מעטפות כסף, בית המשפט הכריע בצורה החד משמעית - אין מעטפות כסף", אמר אולמרט לאחר הכרעת הדין. "בית המשפט זיכה אותי גם בפרשת ראשונטורס. לא הולכתי שולל ולו מוסד אחד. מי שנכח בישיבות בית המשפט ושמע את נציגי הארגונים הללו, שמע שמעולם לא היה איש ציבור ישראלי שגייס למען הארגונים האלה מאות מיליוני דולרים, כפי שאני עשיתי במשך שלושים שנה. פרשת ראשונטורס נמחקה", אמר אולמרט וסיכם: "לא הייתה שחיתות".

לאחר מכן הציג פרקליט המדינה, משה לדור, את דבריו ויצא להגנת הפרקליטות. "לו היינו מחליטים לגנוז פרשיות אלה ולא להביאם לבירור מכובד ופומבי היינו מועלים בתפקידנו. כתב האישום נגד אולמרט היה חייב להיות מוגש", אמר לדור.

"בדמוקרטיה בית המשפט לא תמיד מקבל את עמדת התביעה", הוסיף פרקליט המדינה. "אין לראות בזיכוי תקלה או כשל של התביעה. מותר לנו להימצא במצב שבו בבית המשפט נקבעים הדברים אחרת בסוף ההליך, כשבחנו את החומרים במהלך החקירה, בסוף החקירה ובמהלך המשפט".

עוד בנושא
אולמרט ביום שאחרי: "כשיודעים את האמת ישנים טוב"
בעקבות זיכוי אולמרט: הפרקליטות שוקלת שינויים ב"הולילנד"
לדור: "לא פורש מתפקידי, היינו חייבים להאשים את אולמרט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully