וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מאסרי עולם לתושב שפרעם שהורשע ברצח כפול

קובי מנדל

10.6.2012 / 14:41

עדנאן סבעאנה הורשע בשתי עבירות רצח לאחר שירה מטווח קצר בבני הדודים פארס וסאלם מוחסיין באעבלין לפני שנה וחצי. השופטים ציינו כי הוא תכנן את הרצח "בקפידה ובקור רוח"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) שני עונשי מאסר עולם שירוצו במצטבר, על עדנאן סבעאנה, בן 52 משפרעם, שהורשע בשתי עבירות רצח בכוונה תחילה של בני הדודים פארס וסאלם מוחסיין וכן בעבירות בנשק. בנוסף, גזר עליו בית המשפט 24 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים , ופיצוי לבני משפחותיהם של קורבנותיו בסך של 100 אלף שקלים.

המקרה אירע בסוף חודש אוקטובר 2010. סבעאנה ירה מטווח קצר בשני בני הדודים, לאחר שארב להם ברכבו בצומת היציאה מהכפר אעבלין, בעת שהם היו בדרכם למקום עבודתם. הרקע לרצח הכפול היה סכסוך בין סבעאנה לבין הנרצח, פארס מוחסיין, על רקע טענתו כי הוא חייב לו 500 שקלים. סאלם מוחסיין, שילם בחייו בגלל שנהג ברכב בו נסע פארס.

בין העדויות עליהן הסתמך בית המשפט היתה עדות מדובב שהוכנס לתאו של הנאשם, ואשר בעדותו סיפר כי במהלך שהותו בתא, התוודה בפניו הנאשם בביצוע המעשה. בעת הטיעונים לעונש אמר הנאשם כי הוא חף מפשע.

"הוא לא בחל בשקרים"

הרכב השופטים, בראשות אב בית הדין השופט יוסף אלרון והשופטים משה גלעד ואברהם אליקים, ציינו בגזר הדין כי הנאשם תכנן בקפידה ובקור רוח את מעשה הרצח. כך, למשל, הכין את הרכב אשר שימש אותו כדי להגיע לזירת הרצח וטשטש את סימניו המזהים. הוא גם ידע את המועד והמקום בו יוכל לארוב לקורבן בדרכו למקום עבודתו בבוקר אותו היום, וכן פעל לשינוי מחדש של חזות רכבו על מנת שלא יזוהה עם הרכב שנכח בזירת הרצח. "בקור רוח קיפד את חיי המנוחים", נכתב בגזר הדין.

השופטים גזרו עליו שני מאסרי עולם "הן בגין חומרת העבירות - קטילתם של שני אנשים צעירים, הן בגין נסיבות ביצוען - תכנונן בקפידה, בקור רוח, וביצוען בהפתעה, וכן נזקפה לחובתו גם התנהלותו לאורך ההליך, מאחר ובחר להכחיש את המיוחס לו בכתב האישום ולנהל הליך הוכחות מלא, כשהמשיך לדבוק בהכחשתו לכל אורכו".

עוד ציינו השופטים כי "לצד הכחשתו העקבית, היו גרסאותיו פחות עקביות, הוא לא בחל בשקרים על מנת לנסות ולהרחיק עצמו מן המיוחס לו. משכך, ודאי שלא הביע צער או חרטה על מעשיו, דבר הנזקף גם הוא לחובתו בעניין זה". השופטים לא גזרו עליו עונש נפרד בשל עבירות הנשק, מאחר שהטילו על סבעאנה שני עונשי מאסר עולם מצטברים.

עוד על המקרה
הרצח באעבלין: "ירה 10 כדורים מטווח קצר"
המשטרה: פוענח הרצח הכפול באעבלין
נעצר חשוד במעורבות ברצח הכפול באעבלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully