וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד ליברלי? "אז אולי שיפתח מועדון לילה"

חבר פרלמנט אירני, הידוע בדעותיו השמרניות, יצא להתקפה על דעותיו ה"ליברליות", לטענתו, בהן מחזיק הנשיא אחמדינג'ד ביחס ללבוש נשים. הוא הציע שהצעד הבא יהיה "פתיחת קברט"

חבר פרלמנט שמרני באירן עשה אתמול (ראשון) מעשה שלא ברור מה יהיו השלכותיו – הוא התבדח על חשבונו של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. לטענת חבר הפרלמנט, עלי מוטהארי, הנשיא ריכך את עמדותיו לגבי קוד הלבוש של נשים איסלמיות, ולאור זאת הוא קרא לאחמדינג'ד, אם כבר דעותיו התמתנו, שימשיך לצעד הבא ויפתח "מועדון לילה" ברפובליקה האיסלמית.

על פי דברים שצוטטו בסוכנות הידיעות האירנית פארס, חבר הפרלמנט טוען כי דעותיו של אחמדינג'ד בנושא מאפשרות לנשים להתלבש באופן המקדם "פרובוקציה מינית", בצורה ישירה או שאינה ישירה. "המצב של הרעלה האיסלמית הוא טרגי", אמר חבר הפרלמנט, "הודות לעידודו המוסווה של הנשיא". לדבריו, הנשיא קידם מצב בו "נשים יוכלו ללבוש עכשיו בפומבי מכנסיים ואף מעילים שלא יכסו את הברכיים", ועל כן אמר בסרקסטיות, על הנשיא ואנשיו "לחשוב כעת על פתיחת מועדון לילה וקברט".

אחמדינג'ד, שהתבטא מספר פעמים נגד השימוש במשטרה לצורך אכיפת קוד הלבוש האיסלמי, נתפס כליברלי מידי בעיני השמרנים שבמשטר האירני. בתוך כך, "משטרת הצניעות" האירנית פתחה לאחרונה בפעולות ענישה לדיכוי לבוש בלתי הולם של נשים ולהבטיח שיעטו על ראשן את הרעלות. הפעולות שננקטו הן חלק מקמפיין שהושק לקראת חודשי הקיץ, במהלכם נשים מנסות להימנע מהלבוש הנוקשה בגלל החום שפוקד את המדינה. מנגד, חברי פרלמנט אחרים כמובן הביעו ביקורת חריפה על דבריו של מוטהארי. "הצהרותיו אינן הולמות". אך כפי הנראה לא נראה שזה מה שיעצור אותו. מוטהארי השמרן זכה שוב במקומו בפרלמנט בבחירות האחרונות והוא ידוע בחיבתו היתרה להשמיץ את הנשיא המכהן.

עוד באותו נושא:
אחמדינג'ד: "רוצה להגיע לאולימפיאדה, אך לבריטים יש בעיה איתי"
אחמדינג'ד מזלזל: "ישראל היא לא יותר מיתוש"
למה אירנים רעבים רודפים אחר שיירת הנשיא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully