וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד בחולון: ירה לעבר מונית, ונורה על ידי השוטרים

19.5.2012 / 2:37

הצעיר, החשוד בירי, דהר על אופנוע בניסיון להימלט מהמשטרה - ונורה ברגלו. הוא נעצר ופונה לבית החולים וולפסון במצב בינוני. שותפו נמלט. המפכ"ל: "השוטרים פעלו כנדרש"

דרור עינב

(צילום: ערן גילווארג, עריכת וידאו: טל רזניק)

תקרית ירי בחולון: צעיר בן 19, תושב יפו המוכר למשטרה, נפצע הלילה (שבת) באורח בינוני בחולון לאחר שנורה בידי כוחות משטרה ששהו במקום. על פי החשד, אחד השוטרים פתח באש לעבר הצעיר במהלך ניסיונו להימלט מהמשטרה - לאחר שלהערכת המשטרה היה מעורב בניסיון חיסול ופתח בירי לעבר מונית. הצעיר נעצר ופונה לבית החולים וולפסון, והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

המקרה אירע כאשר כוחות משטרה הוזעקו לרחוב אבידן בעיר בעקבות תלונה על רעש, ולאחר שהמקרה טופל שמעו שתי יריות ממקור לא ידוע. צוות השוטרים הזעיק תגבורת, החל להציב מחסומים במקום ופתח בסריקה לאיתור מוקד הירי, שהתברר מאוחר יותר כירי מצד רוכב אופנוע לעבר מונית, שנסיבותיו אינן ידועות. לא דווח על נפגעים בתקרית.

צעיר נורה על ידי שוטר כשניסה על פי החשד להמלט לאחר ירי, מאי 2012. (וידאו- ערן גילווארג, טל רזניק), דרור עינב
במשטרה מעריכים כי הנוסע שנמלט ייעצר בשעות הקרובות/דרור עינב, (וידאו- ערן גילווארג, טל רזניק)

במהלך סריקות השוטרים, הגיח במהירות לעבר הזירה אופנוע – על פי החשד בכוונה לפרוץ את המחסום המשטרתי או לפגוע בשוטרים במקום - ובתגובה פתח נגדו אחד השוטרים באש והוא נפצע ברגלו. על פי החשד, רוכב האופנוע הוא האחראי לירי לעבר המונית ולפיכך ניסה להימלט. הצעיר הרכיב על האופנוע אדם נוסף, אולם הוא נמלט מהמקום רגלית לאחר הירי ללא פגע. במשטרה מעריכים כי אף הוא יאותר וייעצר בשעות הקרובות.

כוחות מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לצעיר טיפול ראשוני, והבהילו אותו במצב בינוני לבית החולים וולפסון. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע, הצעיר נעצר וצפוי להיחקר בהמשך לכשיוטב מצבו הרפואי.

מפת אזור הירי בחולון

באותה שעה מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו סייר במוקדי בילוי במחוז תל אביב, הכולל בין היתר את העיר חולון, בעקבות גל האלימות באזור. הדיווח הגיע לאוזניו של המפכ"ל ובכירים נוספים שליוו אותו במהלך הסיור. דנינו ציין בתגובה לאירוע כי "ניידת שהייתה בפעילות קיבלה קריאה על ירי לעבר מונית. תוך כדי הגעת השוטרים האופנוע, שכנראה ממנו בוצע הירי, נסע לכיוון השוטרים בצורה שאיימה עליהם". לדבריו, "השוטרים פעלו בדיוק כפי שהם נדרשים באירועים כאלה. האירוע מוכיח שצריך לשים את כל היחידות במרכז המאבק באלימות".

רוכב אופנוע נורה ברגלו על ידי המשטרה בחולון. דרור עינב
"האירוע מוכיח שצריך לשים את כל היחידות במרכז המאבק באלימות"/דרור עינב

אירוע זה מצטרף לירי נוסף מצד המשטרה שאירע השבוע בטייבה, כאשר תושב העיר, בן 21, נהרג וגבר נוסף בשנות ה-20 לחייו נפצע באורח בינוני מיריות בחילופי אש עם שוטרים שהגיעו לעיר. לדברי המשטרה, הירי אירע במהלך פעילות של שוטרי מחוז מרכז ושוטרים מיחידות מיוחדות, שנתקלו בחמושים. במקום התפתח קרב יריות, במהלכו נהרג אחד החמושים ואדם נוסף שהיה עמו נפצע באורח בינוני. ככל הנראה, מדובר בתושבים המשתייכים לאחת ממשפחות הפשע בעיר.

מפקד מרחב שרון, תת-ניצב ציון שומרוני, התייחס לתקרית בטייבה, ואמר כי לכוח שפעל נשקפה סכנה, ולכן הוא הגיב בירי. "בפני הכוח התייצבו רעולי פנים עם כפפות וקלצ'ניקוב, הכוחות חשו סכנה – ופתחו באש". לדברי שומרוני, "הנשק שהוחזק בידי החמושים הוחזק בניגוד לחוק, וכעת בודקת המשטרה חשד לפיו שימש הנשק לירי באירועים קודמים שהתרחשו בעיר".

לקריאה נוספת
הרוג ופצוע בקרב יריות בין תושבי טייבה לשוטרים
"כוחות המשטרה בטייבה חשו סכנה - ולכן פתחו באש"

לפניות לכתבת: mor. shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully