וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בדרום אמריקה נערכים למתקפת טרור אירנית

העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" מדווח כי המדינות שסומנו כיעד להתקפה הן ברזיל, קולומביה ובוליביה. לא ברור אם התכנון הוא שמשמרות המהפכה יבצעו את הפעולה או חיזבאללה

שירותי הביטחון בכמה מדינות בדרום אמריקה נערכות לאפשרות של מתקפת טרור אירנית על אדמתם – כך מדווח היום (שישי) העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה". על פי הדיווח, המדינות אשר סומנו כיעד להתקפה הן ברזיל, קולומביה ובוליביה.

לא ברור עדיין אם התכנון הוא שהפעולה תבוצע על ידי "כח קודס" של משמרות המהפכה האירניים או על ידי חיזבאללה, או אפילו על ידי התארגנות חדשה, שייתכן שתישכר במיוחד עבור מטרה זו. לפי מקורות ביטחוניים, המתקפה יכולה להתרחש בכל רגע.

בעיתון ציינו כי אדם בשם אדם ריף, מומחה מלבנון לדרום אמריקה, הוא המתאם של הפעולה באזור. שמו נחשףסביב שתי המתקפות בתאילנד ובהודו בחודש פברואר, שם זוהו שני תאי טרור הקשורים לטהרן, להם סיפקו האירנים מימון ואמצעים טכניים. מדובר בנסיון הפיגוע בבנגקוק ובפיצוץ בניו-דלהי בו נפצעה קשה אשתו של הדיפלומט הישראלי, טלי יהושע-קורן.

לאחר הפיגועים הודיע גם המשרד לביטחון הפנים באזרבייג'ן על מעצרם של מספר בני אדם בעלי קשרים למשמרות המהפכה באירן ולארגון חיזבאללה בלבנון, בחשד שתכננו מתקפת טרור נגד אזרחים זרים במדינה. "יחידים שפעלו בקבוצה מאורגנת וטיפלו בחומרי נפץ ובכלי נשק במטרה לבצע מתקפות טרור נגד אזרחים זרים, נעצרו באזרבייג'ן", נאמר בדיווח של הטלוויזיה הממלכתית במדינה מפי המשרד לביטחון הפנים.

על פי הדיווח, הקבוצה הוקמה על ידי אדם בשם חמיד, פעיל במשמרות המהפכה, ועל ידי חאג'י עבאס – מפקד אגף המודיעין של חיזבאללה. חברי החוליה חשודים שאגרו כמויות גדולות של מטענים, חומרי נפץ וכלי נשק והתכוונו להוציא לפועל מתקפת טרור נגד אזרחים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully