וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלאי לאמה שלא הכרתם: התקפי זעם, פחד מכרישים

בראיון ל"טלגרף" גילה מנהיג טיבט הגולה כי בידיו מידע לפיו שלטונות סין תכננו להרעיל אותו בעזרת סוכנות שיישלחו לקבל את ברכתו. לצד זאת, חשף מיני פרטים על חייו האישיים

המנהיג הרוחני של טיבט, הדלאי לאמה, טוען כי לפי מידע שהגיע לידיו, שלטונות סין רקמו מזימה להרעיל אותו, בעזרת סוכנות חשאיות שיתקרבו אליו במטרה לקבל את ברכתו. בראיון ל"סנדיי טלגרף" המתפרסם היום (ראשון), גילה הכוהן הבודהיסטי בן ה-76, כי לפי "מידע שהגיע מטיבט", סוכנים סינים אימנו טיבטים, "ובייחוד טיבטיות", להתקרב אליו וליצור עמו מגע באמצעות רעל שיימרח על שערן או על צעיפיהן. לא נמצא כל אימות לדיווח על תוכנית ההתנקשות, מלבד דבריו של המנהיג עצמו - וגם הוא עצמו הדגיש שלא קיבל אישור לדיווח מגורמים נוספים.

צפו בעיקרי הראיון

הדלאי לאמה ה-14 (טנזין גיאטסו בשמו המקורי), חתן פרס נובל לשלום, חי בגלות בדרמסאלה שבצפון הודו, למרגלות הרי ההימלאיה, מאז נאלץ לגלות מטיבט ב-1959, אז השתלט צבא סין על בירת טיבט, לאסה. בשנה שעברה פרש מתפקידו כמנהיג פוליטי והוריש את התפקיד ללובסנג סנגיי, הנושא בתואר ראש ממשלת טיבט הגולה ויושב גם הוא בהודו. עם זאת, הוא שומר על תפקידו כמנהיג הרוחני של העם הטיבטי. המקדש הבודהיסטי בו הוא יושב נתון תחת אבטחה כבדה.

"אני כועס וצועק, ואפילו משתמש במילים קשות"

בראיון, שחלק ניכר ממנו עסק בנושאים אישיים, התוודה הדלאי לאמה, בין היתר, כי הוא סובל מהתקפי זעם - עובדה מפתיעה למדי בהתחשב בהיותו נזיר בודהיסטי ומנהיג של תנועה לאומית בלתי אלימה במוצהר. "יועצים, מזכירים, אנשים אחרים שסביבי, כשהם עושים טעות, ולו הקטנה ביותר - לפעמים אני מתפוצץ", הוא גילה בכנות. "בהחלט! אני כועס וצועק, ואפילו משתמש במילים קשות. אבל זה נמשך רק כמה דקות, ועובר". הוא הוסיף כי לעתים הוא מתחרט על ההתפרצות, אף גם הוסיף כי מדי פעם זה "עוזר כאמצעי תיקון".

הוא מציין כי לא צפה בטלוויזיה זה שנתיים וכי אינו קורא ספרים, אולם לעתים קרובות נשאר ער עד מאוחר בלילה כדי לקרוא את המגזינים האמריקאיים "טיים" ו"ניוזוויק" ומגדיר את עצמו "מכור לרדיו BBC". כשנשאל מה היה עושה עם חייו לו לא היה נזיר בודהיסטי, השיב כי היה רוצה להיות מהנדס.

בראיון גם מנה כמה אישים כמקורות השראה שלו: נלסון מנדלה, הארכיבישוף דזמונד טוטו ("חבר קרוב מאוד, אנחנו מתבדחים הרבה"), מהטמה גנדהי ואלברט איינשטיין - אולם יותר מכל אלה, הוא מציין את הנזיר הבודהיסטי בן המאה השנייה, נגרוג'ו?נה, ממנו למד על "ההבדל בין מראה חיצוני למציאות האמיתית". עוד ציין כי הוא מתחרט על כך שבצעירותו לא שקד מספיק על לימודיו והעדיף לבלות, כמו גם על כך שמעולם לא למד לשחות.

הפחדים הגדולים ביותר שלו, עם זאת, הם מפני טיסה - ומפני כרישים. "בייחוד אני מפחד מטיסות ארוכות - אף שאני רגיל אליהן", התוודה. "הפחד העיקרי שלי הוא שבגלל שאני לא יודע לשחות, אני אטבע ברגע שהמטוס יתרסק למים, וכריש יאכל אותי בתאווה. מזה אני באמת מפחד".

לקריאה נוספת:
בשנה שעברה: מנהיג פוליטי חדש במקומו של הדלאי לאמה
אובמה אירח את הדלאי לאמה - והרתיח את סין
לדלאי לאמה אין הומור, או שהוא סתם שונא פיצה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully