וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אנחנו בתוך בחירות - ועדיף כמה שיותר מהר"

פנחס וולף

30.4.2012 / 14:50

השר הצהיר בישיבת סיעתו כי טובת המדינה מחייבת בחירות. "מי שמכיר את המערכת מבין שבמהלך הבחירות הכל משותק, ובעידן הזה זה מאד לא בריא". בקדימה מעדיפים את אוקטובר

עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, קיימו היום (שני) קדימה, ישראל ביתנו, העבודה, ש"ס והעצמאות ישיבות סיעה, שבמרכזן עמדה סוגיית הקדמת הבחירות. ראשי המפלגות שלחו בפתח דבריהם תנחומים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות מות אביו, בן ציון נתניהו.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הכריז בישיבת סיעתו כי מבחינת מפלגתו צריך לקיים את הבחירות כמה שיותר קרוב. "כרגע השאלה זה לא אם יש בחירות – אנחנו בתוך בחירות, וצריך לעשות את זה כמה שיותר מהר", אמר ליברמן.

ליברמן ציין כי טובת המדינה מחייבת בחירות מהר ככל האפשר, אפילו כבר ביוני, דבר שלמעשה לא מתאפשר בגלל הצורך בתקופה של 90 יום מההכרזה ועד לבחירות. "מי שמכיר את המערכת הממשלתית מבין שבמהלך הבחירות הכל משותק, הכל נכנס לפריזר, ובעידן הזה, זה מאוד לא בריא. חשבנו מלכתחילה שזה חשוב שתהיה ממשלה פעם אחת שתוציא את ימיה, אבל אם נגזר ללכת לבחירות – עדיף לעשות זאת כמה שיותר מהר. מבחינתנו אנחנו מוכנים לבחירות בשבוע הבא, אם אפשר 14 ביוני, אבל כל מה שאפשר מבחינת התאריך הכי קרוב – אנחנו נתמוך", אמר ליברמן.

השר אמר כי הוא מקווה שההחלטה על תאריך הבחירות תתקבל באופן שקול ואחראי. "תהיה מערכת בחירות מרתקת", העריך השר. "אני בטוח שנסיים את מערכת הבחירות שנהיה מפלגה שניה בגודלה בכנסת ישראל, כפי שהצהרנו לאחר הבחירות הקודמות", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו, וציין כי בשבוע הבא מפלגתו תעלה מספר חוקים, בהם חוק גיוס לכל אזרחי ישראל.

"לא נושפע מהסקרים - נשפיע על הסקרים"

גם יו"ר קדימה, שאול מופז, כינס את סיעתו והביע אופטימיות ביחס להצלחת מפלגתו לקראת הקדמת הבחירות. "קדימה פותחת את מושב הקיץ כאשר היא מאוחדת ומוכנה לכל אתגר. קדימה תהיה מוכנה לאתגר הבחירות בכל עת, בכל חודש, בכל בשנה – בין אם בשנה הזאת או אוגוסט, ספטמבר", הצהיר יו"ר המפלגה.

מופז ציין כי המפלגה הציעה את התאריך 16 באוקטובר כמועד לקיום הבחירות, והתייחס לסקרים שצופים למפלדה צניחה דרמטית במנדטים. "נעבוד קשה ואני לא מציע לאיש להתבשם מהסקרים שקוראים חדשות לבקרים. הכרתי את הסקרים, התמודדתי מולם. לא נושפע מהסקרים - נשפיע על הסקרים. יש לנו נבחרת מיוחדת, ואנחנו האלטרנטיבה היחידה לממשלת נתניהו".

מופז הזכיר בישיבה, אליה הגיעו גם נציגי "מאהל הפרייארים", את החוק החלופי לחוק טל שיציג בקרוב. "החוק הזה הוא לא נגד אף אחד, הוא בעד כולם. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שהמציאות הנוכחית של חוסר שוויון תימשך. אנחנו מביאים את ערך השוויוניות. המיוחד בחוק הוא שיש תכנית עבודה סדורה של 8-10 שנים כיצד מביאים ליישום החוק. זה חוק אמיתי שיביא לשינוי של אחד העיוותים המוסריים של ישראל".

"התהליך צריך להיות קצר ככל הניתן"

בדומה למופז, גם יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', הצהירה בדבריה בישיבת הסיעה כי מפלגתה היא האלטרנטיבה היחידה לממשלת נתניהו. "יש לנו עניין ללכת לבחירות עכשיו, בהקדם, כדי להביא את הדברים לידי הכרעה. מכיוון שהמערכת מתנהלת בצורה של בחירות, עדיף שהדברים יימשכו מהר. התהליך צריך להיות קצר ככל הניתן והבוחר יאמר את דברו. נגיע מוכנים ארגונית, אידיאולוגית, יש לנו השקפת עולם מנומקת. הציבור מתחבר לאג'נדה שלנו וכולנו צריכים לשנס מותניים ארגונית פוליטית ולהביא לציבור את התוצאה הטובה ביותר".

בישיבת סיעתו דחה יו"ר העצמאות, אהוד ברק, את האפשרות כי מפלגתו תקבל שריון בליכוד ואמר כי אין לכך בסיס. "ככל הנראה בימים הקרובים הכנסת תחליט על בחירות, בין אם הן תקבענה באמצע אוגוסט או באמצע ספטמבר – אני לא רואה בזה הבדל גדול. מפלגת עצמאות תרוץ בכל כוחה כדי להביא כמה שיותר מצביעים", אמר ברק.

"רכבת הבחירות יצאה לדרך"

יו"ר ש"ס, אלי ישי, התייחס בישיבת סיעתו למועד הבחירות הקרובות, והבהיר כי מפלגתו מוכנה בכל עת. "אנחנו מתחילים מושב כשיודעים שהבחירות יוקדמו, השאלה למתי. ברור שכמה שיותר מוקדם, יותר חיובי. רכבת הבחירות יצאה לדרך. אנחנו בש"ס ערוכים תמיד יותר מכל מפלגה אחרת. אנחנו מתחילים תמיד יום אחרי בחירות להתכונן לבחירות הבאות. גם המנגנון עובד. ש"ס דרוכה לבחירות", אמר ישי.

יו"ר ש"ס טען כי לקראת הבחירות תתגבר ההסתה כלפי המגזר החרדי. "ברור הדבר שעד הבחירות יהיו הסתות מאוד קשות עם הרבה רוע ושנאה כלפי המסורת היהודית והערכים היהודים. יש תחרות בין המפלגות מי יותר מכה במסורת וביהדות. ברור לי שזה יהיה הקמפיין. אנחנו נפעל בכל הכוח לשמור על הערכים היהודים, על השכבות החלשות. ש"ס תמשיך לפעול בכל הכוח. ההיסטוריה הוכיחה עצמה שמי שבונה מפלגה על בסיס שנאה מתרסק בסוף, ונוכחנו לדעת שלמרות כל הדיבורים על ש"ס – היא מלוכדת".

בהתייחסו לחוק טל, אמר ישי כי אלפי חרדים ממתינים לגיוס, אך הצבא לא מגייס אותם. "כמה גדודים סיימו את השירות ולא קוראים להם לשירות מילואים. יש שחר כחול, שחר טל – מסגרות רבות של צעירים הבאים לצבא, וזה מדשדש כי הצבא לא רוצה, או כי האוצר לא מממן".

עוד בנושא
מופז הולך בעקבות לבני: "זה אני או ביבי"
סקר: הליכוד עם 31 מנדטים, מופז וקדימה - 13 בלבד
מקורבי נתניהו: ייתכן שיודיע על בחירות בראשון הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully