וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייר ההולנדי שנורה שוחרר ממעצר, המשטרה תערער

10.4.2012 / 17:20

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של התייר שנורה אתמול על ידי שוטר בבת ים, אולם בית המשפט סרב בשל חוסר ראיות לתקיפה מצדו. פרקליטו: "הירי - תוצאה לא פרופורציונלית"

בית משפט השלום בתל אביב לא נענה היום (שלישי) לבקשת המשטרה להאריך בשבעה ימים את מעצרו של התייר ההולנדי בן ה-30 החשוד בתקיפה ובאיומים, אשר נורה אתמול על ידי שוטר בבניין מגורים בבת ים, והורה לשחררו ללא תנאים. לוואלה! חדשות נודע כי המשטרה תגיש מחר ערר נגד ההחלטה לשחררו. בהחלטה על השחרור מתחה השופטת ביקורת על המשטרה, וציינה כי לא מצאה ראיות לתקיפת השוטרים. הדיון התקיים שלא בנוכחותו של החשוד, אשר מאושפז עדיין בבית החולים וולפסון בחולון.

סנגורו של התייר, עורך הדין ישר יעקובי, כינה במהלך הדיון את הפגיעה החמורה במרשו - "תוצאה לא פרופורציונלית" לנסיבות האירוע. פציעתו החמורה של התייר נגרמה בבעיקר של העובדה שהוא נורה בבטנו. עורך הדין יעקובי ציין עוד כי מדובר בירי מטווח קצר, כזה המאפשר בדרך כלל דיוק בפגיעה. השופטת הדסה נאור אף מתחה ביקורת על כך שאין בתיק שקיבלה לידיה כל מזכר או דו"ח פעולה של שני השוטרים שהגיעו ראשונים לזירת האירוע, כפי שמתחייב באירועים מסוג זה.

"משכך, לא ברורות נסיבות הירי ומה הייתה תרומתו של החשוד לירי עליו", אמרה השופטת. בהחלטתה קבעה כי "למעט תקיפה קלה שתקף החשוד על פי החשד את המתלוננים שהזעיקו את המשטרה (מארחיו בבת ים, מ"ש), לא מצאתי ראיות לעבירה נוספת, ומשכך אני מורה על שחרורו של החשוד ללא כל תנאי". כאמור, המשטרה תערער על ההחלטה, וככל הנראה צפויה לצרף לבקשת הערר את הדו"ח החסר.

גבר בן 30 נורה על ידי שוטר בבת ים, אפריל 2012. דרור עינב
זירת הירי, אתמול/דרור עינב

סנגורו של הבלש החשוד בירי, עורך הדין גיל דחוח, אמר לוואלה! חדשות כי השוטרים דווקא מילאו דו"ח פעולה בעקבות אירוע הירי, והביע צער על כך שלא הוגש לבית המשפט. "תמוה מאד בעיניי שהמשטרה הגיעה בלי עדויות השוטרים. בצורה כזאת באמת יותר מורכב להורות על הארכת מעצרו. המשטרה הייתה נתונה ביממה של כאוס. חבל מאד שזאת התוצאה".

מצבו הרפואי של התייר מוסיף להיות קשה. הוא נותח אתמול בבית החולים על מנת להוציא את הקליע מבטנו, והוא מאושפז כעת במחלק לטיפול נמרץ, כשהוא מורדם ומונשם. בני המשפחה אשר אירחו אותו בביתם עדיין נסערים מהמקרה, ועל פי שכנים המתגוררים בבניין, הם נראו הבוקר חיוורים ומוטרדים.

"הוא פחד מהשוטרים"

במקביל, הולכת ומתבהרת התמונה לגבי מה שאירע אתמול והביא את הבלש ממרחב איילון של משטרת תל אביב לירות בתייר. אלכס, פרמדיק של מגן דוד אדום שטיפל בתייר, והיה בין הראשונים שראו אותו לאחר שנורה, סיפר: "הוא בעיקר פחד מהשוטרים. כשהגענו מצאנו אותו שוכב על בטנו בקומה ה-21 של בניין הדירות, כשהוא פצוע מקליע בבטנו".

לדברי אלכס, בשלב הזה היה התייר רגוע: "ביצענו בו פעולות רפואיות מצילות חיים והורדנו אותו במעלית כשהוא על אלונקה. למטה הוא ראה שוטר סיור, שהיה אמור להתלוות אלינו לאמבולנס, ואז הוא נכנס למצב של חרדה והתחיל לצעוק באנגלית 'תעזרו לי'. הוא אפילו ניסה להימלט מניידת הטיפול הנמרץ. בשלב הזה ,הצטרף שוטר יס"מ, שאזק אותו בידיו וברגליו, וכך נסענו בניידת לבית החולים".

לדברי אלכס, בשום שלב לא חש הצוות מאוים על ידי התייר. גם הצוות הרפואי בבית החולים וולפסון לא הבחין בהתנהגות חריגה מצד התייר הפצוע, ולא נרשמו איומים כלפיהם מצדו. הוא הוכנס לחדר הניתוח, שם הוציאו את הקליע מגופו, וכעת הוא מתאושש.

בינתיים, נמשכת חקירת נסיבות הירי במחלקה לחקירות שוטרים. הבלש היורה וחברו נחקרו במהלך הלילה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים וביצעו שיחזור של האירוע בבניין בבת ים לפנות בוקר. ממח"ש נמסר כי החקירה נמצאת בשלבים מתקדמים, וכי עד שלא תתבהר התמונה ויוחלט אם להעמיד את השוטרים לדין. בינתיים הוחלט במח"ש שלא להשעות את השוטרים מתפקידיהם, אך השוטר היורה נמצא בחופשת מחלה עקב הפגיעות מהן הוא סובל בעקבות האירוע אתמול.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully