וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: "40 בני אדם נטבחו במסגד באידליב"

ניר יהב

13.3.2012 / 12:40

מרחץ הדמים בסוריה נמשך: לפחות 15 בני אדם נהרגו, כך מדווחת האופוזיציה במדינה, בהפגזה של הצבא בעיר אידליב. אתמול נהרגו ברחבי סוריה 114 בני אדם מאש הצבא

האופוזיציה הסורית דיווחה הבוקר (שלישי) כי צבא סוריה, הכפוף למשטרו של הנשיא בשאר אסד, ביצע טבח באידליב שבמהלכו רצח 40 בני אדם. לטענת האופוזיציה, אותם 40 אזרחים סורים נרצחו כשהגיעו לאזור מסגד בילאל בעיר אידליב כדי לזהות את גופותיהם של חבריהם. לפי הדיווחים, 15 אזרחים סורים נוספים נהרגו בהפצצה של צבא סוריה על אזורים בצפון-מערב העיר. לפי דיווחים אחרים, בהפגזות נהרגו עשרות בני אדם.

במקביל דיווח ארגון זכויות האדם הסורי כי חיילי הצבא הסורי החופשי הרגו עשרה חיילים מצבאו של אסד במתקפה שביצעו על מחסום שבו שהו בעיר מערה נעמאן שבמחוז אידליב. לפי הדיווחים, בעיר ובעיירה אל-בארה מתנהלים עימותים קשים בין צבאו של אסד לבין צבא העריקים – הצבא הסורי החופשי – במהלכם יורים אנשיו של אסד אש מקלעים לעבר הערים הסוריות. אתמול נהרגו ברחבי סוריה 114 בני אדם מאש הצבא הסורי, רובם בחומס ובאידליב.

אתמול פורסמו תמונות שבהן נראים 47 ילדים ונשים שהוצאו להורג על ידי המשטר הסורי באחת השכונות בחומס. המשטר הכחיש כי אנשיו הוציאו להורג את הילדים והנשים וטען כי המורדים הם אלו שעשו זאת כדי להפיץ את התמונות בעולם ולהסית נגד המשטר של אסד. היום דווח כי עשרות משפחות ששמעו על הטבח הנורא נמלטו מהשכונות עשירה, באב סבאע וכרם זייתון שבחומס, מחשש שיבוצע גם בהן טבח דומה.

בתוך כך, ארגון זכויות האדם HUMAN RIGHTS WATCH דיווח כי צבא סוריה הניח מוקשים באזור הגבול עם לבנון ובאזור הגבול עם טורקיה כדי למנוע בריחה של פליטים מהמדינה. הארגון קרא לסוריה להפסיק לאלתר להניח מוקשים בטענה שהם "כלי נשק בלתי יעילים שרק יהרגו ויפצעו אזרחים בשנים הקרובות". הארגון הביא עדויות של נערים שאיבדו את רגליהם לאחר שדרכו על מוקש ליד הגבול עם טורקיה. "הייתי במרחק של פחות מ-50 מטרים מחציית הגבול לטורקיה כשהמוקש התפוצץ", סיפר אחד מהם.

עוד באותו נושא:
המורדים בסוריה: "ממשלות זרות כבר מחמשות אותנו"
זוועה בחומס: "עשרות נשים וילדים עונו ונשרפו"
דיווח: ארה"ב החלה בתיאומים למבצע צבאי בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully