וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לנשיאות רוסיה: פוטין ניצח עם כ-60%

לצד דיווחים על זיופים נרחבים בבחירות, במהלכם בין השאר אזרחים בחרו פעמיים, המדגם העדכני הכתיר את פוטין כנשיא הנבחר בפעם השלישית. "הבטחתי לכם שננצח. ניצחנו", אמר

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות הערוץ הראשון)

ולדימיר פוטין נבחר לנשיאות רוסיה בפעם השלישית ברוב של 60% מהקולות – כך עולה ממדגם הבחירות שנפתחו אתמול (ראשון) לפנות בוקר. לאור זאת, במידה והמדגם אכן משקף את התוצאות בפועל לא יהיה צורך בסיבוב שני. "הבטחתי לכם שננצח. ניצחנו. תחי רוסיה", אמר פוטין לאחר פרסום המדגם. גורמים רשמיים אף אמרו כי הנתונים הם יותר גבוהים ממה שהיו בבחירות האחרונות ב-2008 בהן זכה דמיטרי מדבדב, כך דווח ב-BBC.

יחד עם זאת, גורמי אופוזיציה מדווחים על זיופים נרחבים בקלפיות וכי אזרחים רבים הצביעו יותר מפעם אחת. בעקבות זאת קבוצות האופוזיציה במדינה קראו לאזרחים לצאת בהמוניהם מחר לרחובות מוסקבה ולהפגין. מנגד, תומכיו של פוטין כבר יצאו אמש לרחובות והניפו דגלים של רוסיה מחוץ לקרמלין על מנת לחגוג את הניצחון הכמעט ודאי. לאור החגיגות משטרת מוסקבה תגברה את כוחותיה בעיר עם 6,000 שוטרים נוספים מערים אחרות.

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין נואם בכנס מפלגת "רוסיה אחת" מוסקבה, 27 בנובמבר 2011. רויטרס
"פוטין לא יוכל לשלוט במדינה כמו שהוא שלט בה בעבר"/רויטרס

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה את תוצאות המדגם הרשמיות, לאחר שנספרו הקולות של 14% מהמחוזות. על פי הנתונים, פוטין זכה ל-62% מהקולות, בעוד יריבו הקומוניסטי, גנאדי זיוגאנוב, שמתמודד בבחירות זו הפעם הרביעית, זכה לפחות מ-18% מהקולות, ואילו המיליארדר היהודי מיכאיל פרוחורוב והמועמדים הנוספים זכו לאחוזים בודדים בלבד. לאחר פרסום הנתונים אמר זיוגאנוב כי הבחירות היו "לא הוגנות ולא ראויות", ובכך רמז לטענות האופוזיציה על הזיופים. לצד זאת הוא אמר כי לאור הכעס הציבורי, "פוטין לא יוכל לשלוט במדינה כמו שהוא שלט בה בעבר".

האופוזיציה מתארגנת להפגנות נרחבות

"הבחירות האלה לא יכולות להיחשב כלגיטימיות בשום צורה", אמר אחד ממנהיגי המחאה הציבורית נגד פוטין שכלל לא התמודדה בבחירות. אך בקרבתו של פוטין לא מתרגשים מהאשמות. "אלו היו הבחירות הכי נקיות בתולדות רוסיה", אמר מנהל הקמפיין של פוטין, סטאניסלב גובורוקין.

לפוטין, בן ה-59, תהא זו כאמור כהונה שלישית בתפקיד, אם כי לא ברציפות. בשנת 2008 הוא נדרש לעזוב את הנשיאות משום שהחוקה הרוסית לא מאפשרת לנשיא יותר משתי כהונות רצופות. את ארבע השנים האחרונות העביר כראש ממשלה, והוכיח לפוליטיקה הרוסית שזה לא התפקיד שעושה את האיש, כי אם האיש שעושה את התפקיד. דמיטרי מדבדב אולי היה נשיא, אבל קולו של פוטין נשמע לא פחות מבעבר, והוא אף הצליח לגרום להעברת חוק המאריך את כהונת הנשיא לשש שנים.

בבחירות לפרלמנט זכתה מפלגתו של פוטין, "רוסיה המאוחדת", וקיבלה 49.3% מהקולות. מחאה על זיופים עלתה גם אז ביתר שאת הן מצד תנועת המחאה הרוסית והן מצד משקיפים בינלאומיים שהוצבו סמוך לקלפיות. מניתוח מקיף שעשה המגזין האמריקני "וול סטריט ז'ורנל", עולה כי תוצאות הבחירות "מלאות בדגלים אדומים, המלמדים על הונאת בחירות נרחבת". על פי הפרסום, הזיופים מקיפים כ-14 מיליון מבין 65.7 מיליון הקולות שנספרו, כלומר, למעלה מ-20%.

עוד באותו נושא:
הבחירות לנשיאות רוסיה נפתחות ברקע חשש לזיופי ענק
גם הרוסים בישראל בוחרים פוטין: "אין אלטרנטיבה"

(עדכון אחרון: 20:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully