וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חפציבה לשעבר ישוחרר מהכלא; "זאת שערוריה"

גלעד גרוסמן

1.3.2012 / 13:30

שנתיים וחצי לפני שחרורו בועז יונה, שהיה מנכ"ל חברת הבנייה בעת שקרסה בגלל מעילת בכירים, ישוחרר עקב העומס. נפגעי הפרשה: "המערכת נתנה פרס"

עוד בגל השחרורים: המנכ"ל לשעבר של חברת הבנייה חפציבה, בועז יונה, ישוחרר היום (חמישי) בעקבות החלטת ועדת השחרורים לשחרר 600 אסירים מבתי הכלא ברחבי הארץ עקב צפיפות. יונה משוחרר כשנתיים וחצי לפני המועד בו היה אמור לסיים לרצות את העונש שנגזר עליו, זאת לאחר שהבוקר ניכתה ועדת השחרורים בשב"ס שליש מתקופת מאסרו וכן החליטה על קיצור מנהלי לעונשו. במסגרת השחרורים הנרחבים שוחררו היום גם השר לשעבר מש"ס שלמה בניזרי והשוטר שחר מזרחי שירה למוות בגנב רכב.

יונה עמד בראש חפציבה, שקרסה ב-2007 בשל מעילת ענק של בכירים בחברה, והותירה משפחות רבות ללא דירה וללא כסף. ב-2008 גזר עליו בית המשפט המחוזי בירושלים שבע שנות מאסר, במסגרת הסדר טיעון. הוא גם חוייב לשלם לנפגעים ארבעה מיליון שקלים.

ההחלטה לשחררו מעוררת זעם רב בקרב בעלי הדירות שנפגעו מקריסת החברה. "המערכת ויתרה לו ונתנה לו פרס", אמרו. "זאת שערוריה", אמר יריב חלפון, מנפגעי חפציבה, לוואלה! חדשות, "אני רוצה להזמין אותו ואת שר השיכון לארוחת יום שישי אצלי בבית, כדי שיראו איך התגוררתי בשנים האחרונות". לדבריו, בשנים האחרונות התגורר בדירות שונות, וחלק מהזמן אצל סבתו, לאחר שהחברה קרסה בטרם הושלמה בניית דירתו, והוא ואשתו, שהייתה אז בהריון, נותרו ללא קורת גג. לפני כחצי שנה עבר להתגורר בדירה המשקיפה על הדירה שרכש מחפציבה.

"זה יום אבל למדינה"

"כל החיים שלנו הסתבכו, והחוק לא מיצה את הדין עם אדם שפגע באלפי אנשים, במאות של משפחות. נתנו לו פרס לשבת בכלא לתקופה כל כך קצרה, מבלי שהחזיר את החוב שלו לאנשים שפגע בהם. אני בטוח שהוא לא יילך עכשיו לגור בדירת שני חדרים", הוסיף חלפון, "הוא יחזור לווילה שלו, למשפחתו, ישקם את עצמו ולא אופתע אם יקים בעוד כמה שנים חברת בנייה חדשה. זה עצוב וזה כואב, אבל אין לנו מה לעשות".

"זה יום אבל למדינה", אמרה עופרה שוראקי, מנפגעות הפרשה, "זו בושה למדינת ישראל שפושע כזה נתעב, שהרס אלפי משפחות והשאיר אותן בחובות לעשרות שנים, יצא אחרי שלוש שנים. הוא חופשי ומאושר, בלי חובות, ואנחנו עדיין משועבדים לבית. זו פשוט בושה. אני מתביישת להיות אזרחית במדינה הזאת. הוא הרס משפחות, פגע בבריאות של אנשים, אנשים התגרשו והגיעו להתקפי לב".

ועדת השחרורים הודיעה אתמול כי ישוחררו היום 600 אסירים מכלל בתי הסוהר, זאת כאמור בשל העומס בבתי הכלא. הסיבה לשחרורי האסירים בעיתוי זה היא נוכח תקן הכליאה החדש של שב"ס שיעמוד על 16,873 אסירים, לעומת 17,700.

עוד באותו נושא:
לפני כחצי שנה: כתבי אישום נגד 8 נאשמים בפרשת קריסת חפציבה
בועז יונה יחויב בחובות חפציבה בסך של יותר ממיליארד שקל
שנתיים לפרשת חפציבה. הסוף טוב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully