וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז יונה יחויב בחובות חפציבה בסך של יותר ממיליארד שקל

מאת שני מזרחי

14.12.2010 / 7:00

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי יונה חייב אישית בחובות שמוערכים בסך 1.172 מיליארד שקל, היות שהחובות נוצרו כתוצאה ממעשי המרמה שלו



>> שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יעקב צבן, קיבל באחרונה את בקשת המנהל המיוחד של חברת חפציבה, וקבע כי בועז יונה, המנכ"ל לשעבר של חפציבה, יהיה חייב אישית בכל חובות החברה ללא הגבלה.

כיום, חובות אלו מוערכים בסכום של 1.172 מיליארד שקל. קבוצת חברות הבנייה חפציבה קרסה באוגוסט 2007 כתוצאה מהתנהלות פלילית של יונה. סך החובות של חפציבה בעת קריסתה היה יותר מ-1.5 מיליארד שקל.



באותו חודש הוציא בית המשפט המחוזי בירושלים צו הקפאת הליכים נגד החברה ומינה את עו"ד יצחק מלכו למנהל מיוחד של החברה. במקביל לחשיפת הפרשה ברח יונה לאיטליה והוסגר לאחר כמה חודשים. בנובמבר 2008 הגיע סנגורו של בועז יונה, עו"ד יאיר גולן, להסדר טיעון עם המדינה לפיו יונה יודה בעבירות של גניבה, מרמה, זיוף ובאחריות לקריסת החברה ואובדן הבתים של לקוחות החברה, ירצה עונש מאסר של שבע שנים וישלם קנס של 4 מיליון שקל. בית המשפט המחוזי קיבל חלקית את הסדר הטיעון וקבע כי הקנס שיוטל על יונה יגדל ל-8 מיליון שקל.



המנהל המיוחד התבסס על ההליך הפלילי ועל הודאתו של יונה בהסדר הטיעון וביקש, במסגרת הליכי פשיטת הרגל של יונה, להטיל עליו אישית את כל חובות חפציבה היות ואלה נוצרו בשל מעשי המרמה של יונה. בהחלטתו כתב השופט צבן: "כתב האישום שבעובדותיו הודה החייב וגזר הדין מציגים תמונה ברורה וקשה על האופן שבו נוהלה חפציבה על ידי יונה - בדרכי מרמה והונאה של גורמים שונים, תוך רישומים כוזבים והצגת מצגי שווא". השופט ציין חלק מהפעולות שביצע יונה ובהן הימנעות מלספק לרוכשי דירות מחפציבה בטוחה וחשיפתם לסיכונים כלכליים שונים, אי הפקדת כספי רוכשי דירות בחשבונות הליווי, עריכת רישומים כוזבים בספרי החברה וזיוף מסמכים. הוא הוסיף כי יש לקבל את הבקשה ולהצהיר כי: "בועז יונה חייב בחובות חפציבה שהיקפם המדויק אינו ידוע נכון להיום".



השופט דחה את טענת סניגורו של יונה, עו"ד יוסי קניג, לפיה כדי להכריז על יונה כחייב בחובות החברה, צריך שייקבע שנושא המשרה נטל את הכספים לכיסו. השופט ציין כי מגזר הדין של יונה עולה כי הוא לקח כספים לכיסו והורה למחלקת הגבייה של חפציבה להמיר צ'קים למזומן ולהעביר את הכספים אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully