וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבול בדרום מתחמם: צה"ל הרג מבריח בחילופי אש

28.2.2012 / 8:50

חיילי צה"ל זיהו חדירה לשטח ישראל באזור ניצנה ופתחו בנוהל מעצר חשוד. מבריחי הגבול לא עצרו והכוח פתח באש לעברם. אחד המבריחים נהרג בתום חילופי אש ממושכים

הגבול הדרומי מתחמם: כוח צה"ל ניהל לפנות בוקר (שלישי) חילופי אש כבדים עם קבוצה של מבריחים שניסו להסתנן דרך הגבול המצרי, בין פתחת ניצנה לרפיח, סמוך לנקודה בה נחשף בשבוע שעבר מטען נפץ רב עוצמה שהונח בגבול.

בשעות הבוקר המוקדמות, זיהה הכוח ניסיון של קבוצת מבריחים לחדור לשטח ישראל. עם זיהוי החדירה פתח הכוח בנוהל מעצר חשוד. המבריחים לא עצרו, והחיילים פתחו באש לעברם. במשך זמן ממושך התנהלו חילופי אש בין הכוח למבריחים, ובמהלכם נפצע אחד מהם ונותר שרוע בשטח ישראל, בעוד חבריו נסוגים לשטח סיני. עם הגעת רופא למקום, נקבע מותו של המבריח.

מדובר צה"ל נמסר כי "תופעת ההברחות והחדירה לשטח מדינת ישראל שלא כדין מהגבול המערבי מנוצלות על ידי ארגוני הטרור לחדירה ולהוצאת פיגועים כנגד אזרחי מדינת ישראל וכוחות צה"ל. צה"ל ימשיך לפעול כנגד כל גורם המהווה איום על ביטחון מדינת ישראל ותושביה".

אתמול הותר לפרסום כי צה"ל חשף ביום חמישי האחרון מטען נפץ גדול בגבול ישראל-מצרים, וניטרל אותו בשטח. המטען נחשף במהלך פעילות של צה"ל בגבול, במטרה לסכל הברחות לשטח ישראל. במהלך פעילות שגרתית בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר, זיהה כוח של צה"ל פעילות חשודה שנעה מכיוון השטח המצרי לתוך הישראלי, באזור שטרם הושלמה בו בניית גדר הגבול. הכוחות נערכו למרדף, אך בשלב מסוים זיהו החשודים בשטח את הכוחות, זרקו תיק ונמלטו ללב השטח המצרי. בסריקות שבוצעו בשטח אותר התיק ובתוכו מטען נפץ רב עוצמה. המטען נוטרל על ידי חבלנים שהוזעקו למקום.

גורמי צבא מעריכים כי מדובר בניסיונות להעביר תיק נפץ לידי גורמי טרור, על מנת שיבצעו פיגוע בשטח מדינת ישראל. לפני כשבוע, באירוע דומה באזור בו טרם הושלמה גדר הגבול, הצליחו מבריחים להחדיר מטען, אך ברגע שזוהו המחבלים על ידי כוחות צה"ל הם נמלטו והשאירו את התיק בשטח הישראלי. חבלנים שהוזעקו למקום סגרו את ציר התנועה הסמוך, ואחרי כמה שעות הצליחו לנטרל את המטען.

אירועים בגבול מצרים - כותרות אחרונות:
הותר לפרסום: צה"ל חשף בשבוע שעבר מטען בגבול עם מצרים
החדירות מגבול מצרים גברו; צה"ל: "הגדר אפקטיבית"
חצי שנה לאחר הפיגוע בגבול מצרים: כביש 12 ייפתח
סוכל פיגוע: מטען רב עוצמה נחשף בגבול מצרים

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully