וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהדיאטה עוברת דרך הארנק: "מס קולה" הוטל בצרפת

במסגרת ניסיון להילחם בהשמנה - ובגרעון - החל מהבוקר, כל פחית משקה תוסס בצרפת תעלה סנט אחד יותר. חברת קוקה קולה הודיעה על ביטול השקעת ענק: "יוצרים תדמית שלילית למוצרים שלנו"

אחרי "מס החמאה" בנורבגיה ו"מס השומן" בהונגריה ובדנמרק, גם בצרפת הבינו שהדרך להילחם בהשמנה היא לא באמצעות הסברה - אלא דרך הכיס.

בניסיון משולב להילחם במשקלם העודף של אזרחיה ולשלשל לקופת המדינה כמה סנטים נוספים, ממשלת צרפת מטילה החל מהבוקר (ראשון) "מס סודה". התקנות החדשות, שזכו לכינוי הרווח "מס קולה", מוסיפות סנט אחד על כל פחית משקה קל או מכל בגודל ממוצע. המס, שמעורר זעם בקרב האזרחים והיצרנים כאחד, צפוי להכניס לממשלה רווח שנתי של 120מיליון אירו.

התקשורת הצרפתית מדווחת כי מרבית החברות המייצרות משקאות קלים צפויות להעלות את מחירי המוצרים שלהן כדי להתמודד עם הייקור שנכפה עליהן. מקורות בתעשייה אמרו ל"דר שפיגל" הגרמני כי מחירי המשקאות צפויים לזנק ב-35 אחוזים. בעתיד, הממשלה מתכננת גם להעלות את מחירי הסיגריות ואת מחירי האלכוהול, בצעד שמוסבר במפלגתו של סרקוזי כמגמה בריאותית - ולא כניסיון לגרוף רווח קל על חשבון המכורים, וכצעד נוסף להקטין את הגירעון הלאומי.

בינתיים, מי שכבר נפגעה מהמס החדש היא חברת קוקה קולה, שלה חמישה מפעלים בצרפת ו-5,000 עובדים. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, בחודש ספטמבר, כמה שבועות אחרי שהחלו הדיונים על "מס הקולה", הודיעה החברה האמריקנית כי היא משעה מיזם השקעה גדול בגובה של 17 מיליון אירו במפעל שהוקם ליד מרסיי, "מחאה סמלית נגד מס שמעניש את החברה ויוצר תדמית שלילית למוצריה".

דנמרק הטילה "מס שומן", והתושבים אוגרים חמאה
ומה גרם להדלדלות מאגרי החמאה של הנורבגים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully