וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרס למוות בני זוג ונמלט - והואשם בהפקרה בלבד

גלעד גרוסמן

22.12.2011 / 9:42

כחמישה חודשים לאחר שדרס עם משאיתו עם בני הזוג קריאף סמוך למחלף יבנה ונמלט, הואשם רוני לוי בהפקרה ולא בגרימת מוות ברשלנות. פרקליטו: "ניתן היה להאשימו ברף נמוך יותר"

לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה הוגש אתמול (רביעי) כתב אישום נגד רוני לוי, נהג המשאית שדרס למוות בחודש יולי את בני הזוג שני וחי-זיזי קריאף סמוך למחלף יבנה ונמלט מהמקום. לוי הואשם בהפקרה בלבד ולא בגרימת מוות ברשלנות. שני וחי-זיזי, תושבי קריית מלאכי, שבו מבדיקת הריון ויצאו מרכבם על מנת לתקן תקר בגלגל. במקום עברו שלוש משאיות, כאשר לוי, תושב יפו ואב לשניים שנהג במשאית השנייה, פגע בבני הזוג ולאחר מכן נמלט מהמקום. 12 שעות לאחר מכן הוא הסגיר את עצמו למשטרה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דן כהן מפרקליטות מחוז מרכז, לוי הבחין בבני הזוג, אך לא היה בידו לבלום בזמן, והוא פגע בשניהם עם המשאית. כתוצאה מהפגיעה, נזרקה שני קדימה וימינה לשול, וחי-זיו נדחק על מכוניתו ונהדף לנתיב הימני, שם נדרס בשנית בידי משאית נוספת. לוי, שהבחין בפגיעה ובניפוץ שמשת המשאית, עצר לאחר כ-100 מטר, ואף שלא ידע מה מצבם של שני וחי-זיו, המשיך בנסיעה.

בתחילה הודיעה הפרקליטות לעורך דינו של לוי, מנחם רובינשטיין, כי יש כוונה להגיש נגד מרשו כתב אישום בגין הריגה, אולם לאחר שנערך לנהג הפוגע שימוע, הוחלט בפרקליטות שלא ניתן להוכיח כי הוא אשם בגרימת התאונה. בשימוע עלה בין היתר כי נהג המשאית שנסע לפני לוי כמעט פגע בבני הזוג, וכך גם נהג שנסע אחריו. לכן לוי הואשם בהפקרה – עבירה שהעונש בגינה הוא שבע שנות מאסר. עו"ד רובינשטיין אמר בתגובה כי לדעתו רף ההפקרה שבו הואשם לוי היה גבוה מדי וכי ניתן היה להאשימו בעבירת הפקרה שהעונש עליה נמוך יותר.

כשבוע וחצי לאחר התאונה, קבע בית משפט השלום בראשון לציון כי אין עילה להשאיר את הנהג הפוגע במעצר. השופט רפי ארניה שהורה אז לשחרר את לוי למעצר בית, ציין בהתייחסו לנאשם כי "אין המדובר במי שעלה על רכב כשהוא שיכור או שביצע את הדריסה כשהוא עסוק בטלפון הסלולרי שלו. גם אין המדובר בנהג שהוא 'שור מועד'. לחובתו של החשוד עבירות תעבורה מינוריות ביותר ואין לו שום עבר פלילי כלשהו".

עוד על דריסת בני הזוג קריאף:

אחרי התאונה: ביהמ"ש קובע כי הדורס אינו "שור מועד"
הדיווח על שיחזור התאונה: הדורס פרץ בבכי
אביו של ההרוג ביקש אחרי התאונה: "מאסר לכל החיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully