וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: "חבל שלא ירו בפושעים שהטיחו לבנה בקצין"

פנחס וולף

14.12.2011 / 11:08

אירועי הפריצה האלימה של פעילי ימין לבסיס החטיבה המרחבית אפרים, עמדו במוקד דיון שקיימה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. יו"ר הוועדה מופז: "אלו שפגעו בחיילים ייעצרו ויישפטו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל)

ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר (העבודה) התבטא הבוקר (רביעי) בחריפות נגד פעילי הימין שפרצו לבסיס החטיבה המרחבית אפרים ליד קדומים. במהלך דיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר בן אליעזר כי "חבורה של פושעים לקחו לבנה, הכניסו לסגן מפקד החטיבה במוח וכמעט הרגו אותו. חבל שלא עצרו אף אחד, חבל שלא ירו בהם, חבל שלא הגיבו". בן אליעזר הוסיף, כי "הצבא הוא הגוף היחיד שיכול גם לעשות דברים על ידי הנחיות ופקודות, ובלבד שהוא ייתן גיבוי למפקד. מול ההתפתחויות הזירתיות, המדינה עומדת בפני סכנת התלקחות סביבתית". בן אליעזר התייחס לתקריות שבמהלכן חדרו ביום שלישי לפנות בוקר כ-50 פעילי ימין לבסיס, גרמו נזק לציוד צבאי, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר מפקד החטיבה אלוף-משנה רן כהנא וסגן מפקד החטיבה סגן-אלוף צור הרפז.

לאחר הדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, הוסיף ח"כ בן אליעזר כי "מה שהיה אתמול זה פשוט טרור. הייתי עד לטרור כזה בעבר שהסתיים ברצח ראש ממשלה. במקומו של נתניהו הייתי מאוד מוטרד. המרחק בין זה לבין רציחתו של סגן מפקד החטיבה היה כפסע ברגע שמישהו בא ומנסה להרוג אותך אינני מבדיל בין יהודי לערבי. מי שבא להרוג, צריך להרוג אותו. אנחנו עדים לתהליכים שהולכים וצוברים תאוצה. אני לא מכיל את כל המתיישבים אבל אותו קומץ מחייב היערכות מיוחדת של שירות הביטחון והצבא ותגובה קטלנית כדי לעצור את התהליך בעודו באיבו".

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) אמר בתגובה לדברי בן אליעזר כי "אמנם לא צריך להיות עם אצבע קלה על ההדק, אבל לא יכול להיות מצב שבו לאחר מתקפה מתואמת של מאות מתפרעים על בסיס של צה"ל יבוצעו רק כמה מעצרים בודדים. אין מקום לרפיסות ולחוסר נחישות בתגובת צה"ל למתקפה עליו".

"הזמן לגינויים חלף, עכשיו הזמן למעשים"

גם יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז (קדימה) תקף בחריפות את הפריצה לבסיס. לדבריו, "בשם ועדת החוץ והביטחון אני רוצה לשלוח מכאן לחיילינו את המסר - אנחנו לצדכם, אנחנו נגן עליכם, אנחנו נדאג שאלו הפועלים לפגוע בכם – ייעצרו, יישפטו וייענשו. המסר שיוצא מכאן הבוקר ברור וצלול: ועדת החוץ והביטחון מגנה ורואה בחומרה רבה, כל ניסיון לפגוע בחיילי ומפקדי צה"ל".

ח"כ מופז הוסיף כי "נמצאת פה היום ראש אכ"א, האלופה אורנה ברביבאי, כוח האדם הזה מורכב מבנותינו ומבנינו. אני קורא לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו: הזמן לגינויים חלף, עכשיו הזמן למעשים. בצע את המוטל עליך מכוח הסמכות והרשות. הבא את פורעי החוק למעצר ולמשפט, שים סוף פסוק לפעילות התת-עבריינית והטרוריסטית הזו".

גם ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) נדרש במהלך הדיון לנושא. לדבריו, "תמיד אנו מבכים את העובדה שכשעמנו הובל כצאן לטבח, לא היה לנו צבא. וכיום בני עמנו קמים נגד צבאנו, קמים נגדנו וקמים נגד עצמם. זו תופעה איומה. על צה"ל להזרים כוחות מסיביים לשטח, ועל המשטרה להציב שוטרים סביב המסגדים ואתרים רגישים עד יעבור זעם. חלק מהפורעים הם בני נוער הזקוקים לטיפול, במקביל להרתעה ואכיפה, ועל כל המערכות לשתף פעולה בפירוק התאים האלה הנחרצות".

ראש הממשלה נתניהו התייחס אתמול לתקרית האלימה בבסיס החטיבה המרחבית אפרים וציין כי חובה לנקוט ביד קשה נגד מבצעי הפעולות. לדבריו, "צריך לעצור דברים רעים כשהם קטנים, וצריך לעצור אותם עכשיו. לא ניתן לאיש להרים יד על חיילי צה"ל. מבצעי הפעולות האלימות לא מייצגים את כלל החברה ואף לא את מקצת הציבור".

עוד בנושא:

חשש בצה"ל: "חיילים מעבירים מידע לימין הקיצוני"
אלוף פיקוד מרכז: "שנאה כזאת לא ראיתי ב-30 שנות שירות"
נתניהו: "הפורצים לבסיס שברו את הכלים, ננהיג יד קשה"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully