וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: רב נחקר בחשד להסתה במשך 45 שניות בלבד

יהושע בריינר

29.11.2011 / 16:28

המשטרה זימנה את הרב גדעון בנימין לחקירה בחשד להסתה לגזענות בעקבות חתימתו על כרוז שקרא להימנע מהעסקת ערבים. משסירב לעזוב את הישיבה - הוא נחקר במגרש החנייה של ישיבת שעלבים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: הקול היהודי)

החקירה הקצרה בהיסטוריה? רב היישוב נוף איילון, גדעון בנימין, נחקר אמש (שני) בעקבות חתימתו על כרוז שקרא להימנע מהעסקת ערבים, במשך לא יותר מ-45 שניות. בתחילה זומן הרב לחקירה בתחנת המשטרה, אולם זה סירב להגיע בטענה כי מדובר בענייני הלכה וכי עזיבת הישיבה לצורך החקירה תהווה ביטול תורה. בעקבות כך, סוכם כי החוקרים יגיעו אל ישיבת שעלבים שבקיבוץ שעלבים שבשפלה, שם משמש בנימין כראש כולל, וכי החקירה תיערך במגרש החנייה.

אתמול הגיעו החוקרים אל מגרש החנייה של הישיבה, שם התקבלו גם על ידי ראש ישיבת שעלבים, הרב מיכאל יעקובסון, שאמר להם כי "המשטרה מכבדת את כבוד הרבנים ולכן עצרנו את האנשים שלא לעשות בלאגן. ניתן לכם אותו בכבוד ותחזירו אותו אלינו בכבוד". לאחר מכן נכנס הרב בנימין לרכב אזרחי ששימש את החוקרים לצורך החקירה. ככל הנראה נחקר הרב, בדומה לרבנים אחרים שנחקרו בפרשה, בחשד להסתה לגזענות. לדברי מקורביו, הרב השיב לחוקרים כי הוא מסרב לענות לשאלותיהם וכי מדובר ב"חקירה פוליטית". כעבור 45 שניות יצא הרב, לחץ את ידו של אחד החוקרים והתקבל בשירה על ידי תלמידיו.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "חוקרים מטעם היחידה המרכזית של מחוז ירושלים הגיעו ליישוב של הרב בנימין וחקרו אותו באזהרה. הרב הודה במיוחס לו, טען כי מדובר בחקירה פוליטית, ושוחרר. חומר החקירה יועבר לפרקליטות המדינה".

גם רבה של קרית מוצקין, דוד דרוקמן, נחקר החודש בפרשה לאחר שגם הוא חתם על הכרוז שלא להעסיק ערבים. הכרוז עצמו פורסם לאחר הפיגוע הקשה בישיבת מרכז הרב ב-2008, שבוצע על ידי ערבי שהועסק בישיבה. הכרוז קרא להימנע מהעסקה ישירה של ערבים בטענה כי "מתן פרנסה לאויבים מביא לתוצאות חמורות. כצעד ראשון לא נכניס אויבים לביתינו, לא נקנה אצל אויבים ולא נעסיקם באופן ישיר". עוד נכתב כי "על ההנהגה היהודית לפעול לעידוד העבודה העברית בכל הענפים ולא לתת פרנסה לשונאי ישראל". על הכרוז חתומים, בין היתר, גם ראשי ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, יצחק שפירא ויצחק גינזבורג, רבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור, והרב שמואל אליהו מצפת, אשר קרא בעבר שלא להשכיר דירות לערבים.

עוד בנושא:
קרא לא להעסיק ערבים ב-2008, ונחקר רק היום
כרוז בצפת: "ראש העיר רוצה פה ערבים שפלים"
מלחמת כרוזים בימין הדתי בעקבות הפיגוע בישיבת מרכז הרב

לפניה אל הכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully