וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת קראה לסנקציות על אירן: "מהווה איום לשלום"

הנשיא ניקולא סרקוזי שיגר מכתב למנהיגי העולם בו קרא להם להפסיק לרכוש נפט מטהרן ולהקפיא את נכסי הבנק המרכזי של אירן: "קיים חשש שאירן תעורר הסלמה צבאית באזור"

צרפת קראה הערב (שני) להטיל "סנקציות חדשות בקנה מידה חסר תקדים" נגד אירן, בתגובה לתכנית הגרעין של טהרן. במכתב ששיגר נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בין היתר, למנהיגי ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, האיחוד האירופי, קנדה ויפן, הוא קרא למעצמות העולם להפסיק את רכישת הנפט מאירן ולהקפיא את נכסי הבנק המרכזי שלה, כשבועיים לאחר פרסום דו"ח סבא"א שהביע חשש כבד מתכנית הגרעין האירנית.

"בזמן שאירן מאיצה את תכנית הגרעין שלה, תוך שהיא מסרבת לנהל משא ומתן ומבודדת את אנשיה, צרפת תומכת בסנקציות חדשות בקנה מידה חסר תקדים על מנת לשכנע את אירן שעליה לשאת ולתת", נמסר בהצהרה ממשרדו של סרקוזי, "קודם לכן, צרפת הציעה לאיחוד האירופי ולמדינות החברות בו, לקבל החלטה על הקפאה מיידית של נכסי אירן ולחדול מרכישת הנפט שלה".

בהצהרה דרשה צרפת מאירן להפסיק את איומה על שכנותיה ועל המדינות באזור וכן קראה לה לשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. "התנהגותו של השלטון באירן מהווה איום מיידי וחמור על השלום", לשון ההודעה, "קיים חשש שאירן תעורר הסלמה צבאית באזור, שיכולה להוביל לתוצאות הרסניות עבורה ועבור העולם כולו".

קלינטון עדכנה את נתניהו בסנקציות שיוטלו

במקביל לקריאתה של צרפת, הודיעה הערב ממשלת קנדה כי תאסור את ייצוא החומרים לאירן, המשמשים בתעשיית הנפט והגז, כחלק מהסנקציות הבינלאומיות נגד הרפובליקה האיסלמית. לדברי שר החוץ הקנדי, ג'ון ביירד, האיסור לא ייכנס לתוקפו לפני ה-22 בנובמבר. "מנהיגי אירן מתעלמים בברוטליות מההתחייבויות הבינלאומיות", אמר ביירד, "הם מערפלים את פעולותיה הגרעיניות של אירן והם חוסמים כל גישה בינלאומית שמטרתה לאמת את הטענות האירניות". לדבריו, "קנדה תמשיך לפעול עם רשימת המדינות הגדלה במטרה להגביל את יכולותיהם של מנהיגי אירן". קנדה, בשיתוף עם ארצות הברית ובריטניה, אסרה כבר לבצע עסקאות עם אירן, להוציא חריגות בלתי מוגדרות.

דיפלומטים מערביים אמרו הערב כי ייתכן ומחר יגיעו ממשלות האיחוד האירופי להסכם על סנקציות חדשות נגד אירן. לדברי הדיפלומטים, הסנקציות יסללו את הדרך להגבלת תנועתם של 190 אנשים וארגונים נוספים באירן, וכן להקפאת נכסיהם. שר התעשייה האירני, מהדי רזנפרי, הזהיר היום כי איומים מצד מדינות המערב להעצים את הסנקציות על אירן, "פוגעים באינטרסים האישיים שלהן".

בתוך כך, מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, התקשרה הערב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועדכנה אותו על הסנקציות שארצות הברית החליטה להטיל על אירן. נתניהו אמר לאחר השיחה כי "סנקציות שכאלה מבהירות לאירנים שהמחיר יהיה יקר אם הם ימשיכו בתוכניתם הגרעינית".

עוד בנושא תכנית הגרעין של אירן:
מעלימים ראיות? פעילות חשודה בבסיס גרעין באירן
”ארה”ב, בריטניה וקנדה יוסיפו עיצומים על אירן”
ברק: ”תוך פחות משנה איש לא יוכל לפעול מול אירן”

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully