וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך מחולץ טנק במשקל 70 טון שהתהפך באימון

29.5.2013 / 22:23

בסרטון שפרסם צה"ל מתועדת פעולת הייצוב של הטנק, שבשל התהפכותו במהלך אימון בבסיס בדרום נפצעו 3 חיילים באורח קל. מחקירת האירוע עולה כי הנהג לא נסע על פי כללי הבטיחות

צלמים זמניים מורשים

(תיעוד פעולת החילוץ בבסיס צאלים)

צה"ל פרסם הערב (רביעי) תיעוד של חילוץ טנק מרכבה סימן 3 שהתהפך אתמול במהלך אימון בבסיס צאלים שבדרום הארץ. בשל ההתהפכות נפצעו שלושה חיילים באורח קל. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי נהג הטנק לא נסע על פי כללי הבטיחות.

הטנק, שנסע אתמול בצהריים לאחור במהלך אימון במרכז לאימוני יבשה בבסיס, ביצע התהפכות מלאה תוך כדי שהוא קובר את התותח באדמה. כתוצאה, שלושת חיילי המילואים ששהו בתוכו ביצעו תרגול התהפכות ונפצעו באורח קל, כשהם סובלים מחבלות יבשות. מאוחר יותר פונו החיילים לבית החולים סורוקה בבאר שבע לסדרת בדיקות רפואיות.

טנק המרכבה סימן 4. דובר צה"ל
טנק מרכבה "סימן 4"/דובר צה"ל

מתחקיר ראשוני עולה כי הטנק ניהל סדרת של תרגילים ובשלב מסוים עלה לעמדה מלאכותית תוך כדי שהוא מדמה התקפה על טנק סורי. הטנק נסע קדימה תוך כדי טיפוס על שיפוע, מפקד הטנק צעק 'נהג אחורה מהר', ובעת הנסיעה לאחור איבד הנהג שליטה על הטנק והתהפך. מפקד הטנק הכריז על תרגולת התהפכות וכך ניצלו חייו.

לדברי גורם צבאי, "לפעמים כשמבצעים את הנסיעה לאחור בחוסר מיומנות ובוחרים זווית לא נכונה, הטנק מסוגל להתהפך. המפקד הוא זה שבוחר את הזווית והנושא הזה יתוחקר לעומק". עוד אמר הגורם, "המקרה הזה ממחיש יותר מכל כמה נדרש מערך המילואים להתאמן ולשמור על כשירות בסיסית". יצוין כי במקרה נפתחה חקירת מצ"ח.

אירוע זה מצטרף למספר דיווחים מהחודש האחרון שכוללים פיצוץ קנה המקלע שממנו נפצע חייל באורח בינוני, וטנק שעלה באש בשבוע שעבר, שכתוצאה מכך נאלצו הכוחות בשטח לכבות את השריפה שאחזה בו באמצעות חול.

יצוין כי במקרה דומה שאירע בשנת 2005 התהפך טנק מרכבה סימן 4 במהלך אימון שגרתי בנבי מוסא. כתוצאה מההתהפכות נהרג מפקד הטנק רן הנדיפר, שנמחץ למוות לאחר שפלג גופו העליון היה מחוץ לטנק. שלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני. באירוע נוסף שהתרחש בשנת 2007 נהרג חייל המילואים אסף וקסמן במהלך אימון נגמ"שים בצפון הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully