וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

תוצאות הפריימריז של "הציונות הדתית": חברי הכנסת של המפלגה נותרו במקומות ריאליים

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 19:40

מדובר בהישג עבור יו"ר המפלגה סמוטריץ', שהצליח לשמור על חברי מפלגתו המכהנים במקומות מובטחים בכנסת הבאה, אם המפלגה תתאחד עם "עוצמה יהודית". מוקדם יותר קרא נתניהו לשתי המפלגות להתאחד, על כך אמר בן גביר כי סמוטריץ' "לא פרטנר". סמוטריץ': "ידי מושטת לאחדות"

בווידאו: הכרזה על תוצאות הפריימריז בציונות הדתית/קונטקט

תוצאות הפריימריז של מפלגת "הציונות הדתית" פורסמו הערב (שלישי) בתום הצבעה שנערכה במהלך היום לקראת הבחירות לכנסת ה-25. בארבעת המקומות הראשונים והריאליים נבחרו ארבעת הח"כים המכהנים: אופיר סופר, אורית סטרוק, שמחה רוטמן ומיכל וולדיגר. 81% ממתפקדי המפלגה הצביעו, בסך הכל 19,431, שמרביתם מימשו את זכות ההצבעה בפלטפורמות הדיגיטליות, באמצעותן היה ניתן לראשונה להצביע בפריימריז של המפלגה.

"לא הסתרתי את שמחתי מהנבחרת הזאת שהוכיחה עשייה בכנסת", אמר יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' לאחר הקראת התוצאות. "אנחנו חותרים לאחדות רחבה, רשימה כמה שיותר אטרקטיבית שתאפשר ליותר אנשים להצביע לציונות הדתית באופן שיגדיל את הגוש".

עוד התייחס סמוטריץ' לקריאתו של נתניהו, לאיחוד עם מפלגת "עוצמה יהודית", ולא פסל אותה. "אני מסכים איתו וקורא מכאן לאיתמר: ידי מושטת לאחדות, בוא ניפגש כבר מחר ונשב עד שייצא עשן לבן כדי להגיע להסכם על ריצה משותפת יחד עם הנבחרת המופלאה שבחרנו היום".

בנאומו קרא יו"ר המפלגה לכל ראשי המפלגות לחתום על "הצהרת נאמנות למדינת ישראל" ובה נכתב בין היתר כי בהסתמך על השנה האחרונה לא יקימו ממשלה עם רע"ם והאחים המסולמים והרשימה המשותפת "בשום מצב". הוא קרא גם לגנץ, ליברמן, שקד ולפיד לחתום על ההצהרה הזאת.

תוצאות הפריימריז

1 - אופיר סופר
2 - אורית סטרוק
3 - שמחה רוטמן
4 - מיכל וולדיגר
5 - צבי סוכות
6 - משה סלומון
7 - יצחק חי סאגר
8 - ארנון סגל
9 - נעמה זרביב
10 - רחל צינקין

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ בהכרזת תוצאות הפריימריז 23 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, מעריב
סמוטריץ', הערב/מעריב, אבשלום ששוני

הבחירות הפנימיות במפלגת הציונות הדתית נפתחו היום בשעה 10:00 ברחבי הארץ, ובה יכלו כ-24 ממתפקדי המפלגה להצביע לראשונה באופן דיגיטלי. כל בעל זכות בחירה היה רשאי לסמן עד שמונה מועמדים מתוך 16 האפשריים.

16 איש שהגישו את מועמדותם לרשימה היו: חברי הכנסת מיכל וולדיגר, אורית סטרוק, שמחה רוטמן, אופיר סופר, משה בהטה, הרב יצחק זאגא, נעמה זרביב, אלירן יעש, ארנון סגל, צבי סוכות, מה סלומון, מאיר סיידלר, הרב דוד פיין, רחלי צינקין, משה רוט ויוסף שפייזר.

סמוטריץ' רצה להבטיח כי רשימת מפלגתו לכנסת הבאה תכלול ייצוג של אנשי אמונו במקומות ריאליים, בדגש על חלק מחברי הכנסת המכהנים. מדובר בארבעה מקומות בלבד, אם לבסוף ייצא לפועל ההסכם לריצה משותפת עם עוצמה יהודית וחבר הכנסת איתמר בן גביר. בגוש הימין מעריכים כי לאחר סיום הפריימריז בציונות הדתית, השניים יאיצו את המגעים ביניהם ולבסוף ירוצו יחד. אחת הסיבות לכך נובעות מרצונו של סמוטריץ' להמתין עד לסיום הבחירות הפנימיות, שבהן תקבע זהות הרשימה.

בן גביר, סמוטריץ. אתר רשמי, פלאש 90
יתאחדו? בן גביר וסמוטריץ'/פלאש 90, אתר רשמי

במהלך היום קרא יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לריצה משותפת של המפלגות "הציונות הדתית" ו"עוצמה יהודית". "לכולנו משימה אחת - להקים ממשלה לאומית חזקה ויציבה לארבע השנים הקרובות. לצורך זה חייבים קודם כל דבר אחד - לאחד את הכוחות, ולא לפצל אותם", אמר נתניהו. בתגובה פנה אליו בן גביר בטוויטר, שם טען כי סמוטריץ' לא שיתף עימו פעולה עד כה, ובכוונתו לרוץ לבד.

איתמר בן גביר או בצלאל סמוטריץ' - את מי הציבור מעדיף? | בדיקה מיוחדת של וואלה!

"אתה יודע באופן אישי כמה רדפנו חודש וחצי אחרי סמוטריץ' למען אחדות שוויונית, קבענו פגישות שסמוטריץ ביטל, אחרות התבררו כסרק", כתב בן גביר. "ניסינו בכל דרך עד שהבנו שאין פרטנר. בצלאל מעוניין בשיקלי ונמצא עימו במו"מ. אנחנו מכבדים את החלטתו ונעשה הכל כדי למצות את קולות הימין".

עוד בוואלה!

בן גביר: ארוץ לכנסת עצמאית ובנפרד מסמוטריץ', אך לא טורק את הדלת

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו, 26 ביולי 2022. ראובן קסטרו
קרא לריצה משותפת. נתניהו/ראובן קסטרו

עד כה נתניהו נמנע מהתערבות פומבית בשיחות שהתנהלו בין סמוטריץ' לבן גביר, וזאת הפעם הראשונה שבה הוא קורא לאיחוד בין השניים. נתניהו סבור כי ריצה נפרדת של השניים, כפי שהודיע בשבוע שעבר בן גביר מסכנת את שתי המפלגות וייתכן במצב כזה כי שתיהן לא תעבור את אחוז החסימה. כעת, לקראת סיום הפריימריז במפלגתו של סמוטריץ' ולקראת סגירת הרשימות בחודש הבא, הוא מתחיל בלחץ לאיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully