חיילות נוצריות. דובר צה"ל
חיילות נוצריות/דובר צה"ל

"להגן על התושבים זו זכות": סיפורה של הלוחמת הנוצרייה הראשונה בקרקל

עודכן לאחרונה: 21.5.2022 / 15:13

על אף שבכפר שבו גדלה מרימים גבה על כך שהתגייסה לצה"ל, לאליסה לא הייתה התלבטות. לדבריה, זה חלום שמתגשם ותמיד רצתה להיות לוחמת בצבא. "הרגשתי חובה למדינה שלי, אמא ואבא גאים בי מאוד. אמא לפעמים קצת חוששת"

בשביל רב"ט אליסה הגיוס לצבא היו מלווה בהרמת גבה בכפר שבו גדלה, היה חשש מהתגובות, אך היא התעקשה והפכה ללוחמת חי"ר הנוצריה הראשונה בצה"ל. "אבא פחד מהתגובות שיופנו כלפיו על כך שבתו לוחמת בצבא, אמא פחדה בגלל שאני בחורה ושאלה תמיד למה לא ללמוד איזשהו תואר להיות עדינה כמו כל הבנות, להביא ילדים", סיפרה אליסה. "בהתחלה זה השפיע עלי, אבל זה היה חלום שלי, הרגשתי חובה למדינה שלי, אם אני כאן, מקבלת זכויות אני צריכה להחזיר למדינה שלי. היום, אמא ואבא שלי גאים בי מאוד. אמא לפעמים דואגת כי אני בקרבי ובפעילות. אבא שלי בא לבקר אותי הרבה, להביא אוכל לי ולחיילים בבסיס. זה הכי חשוב שיש מי שתומך בי בבית".

לדברי אליסה, היא האישה היחידה בכפר שהתגייסה ללוחמה. "בכיתה שלי התגייסו שתי בנות, אבל לא ללוחמה. הופתעתי לטובה שחברות שלי תומכות בי. יש מעט תגובות של למה את מתגייסת ומשפטים כמו 'את תמיד תשארי ערביה, את תמיד תרגישי שונה בצה"ל'. אבל הם לא יודעים מה החוויה כאן", אמרה. "אני לא מתייחסת ומזכירה לעצמי שתמיד שופטים מבחוץ". אליסה היא לא היחידה במשפחתה שהתגייסה ליחידה קרבית - אחיה שירת בפלס"ר גבעתי. היא הסבירה כי "תמיד הייתה לי את המחשבה הזו להתגייס, הפחד מה יגידו אנשים. אבל שראיתי שעוד חברים שלי בכיתה התגייסו זה נתן לי דחיפה לעשות את זה".

אליסה משרתת בתפקידה כבר שנה ושלושה חודשים בגדוד קרק"ל. לוחמת חי"ר גבולות, ובקרוב היא תצא לקורס צלפים. "אנו עוסקים בגדוד בסיכול הברחות סמים, אמצעי לחימה, וגם בלוחמי דאעש שבגבול מצרים ודרום עזה", סיפרה על תפקידה בשירות. "אני קלעית וקטלנית - שזה נשק שנמצא על רכב האמר". היא השתתפה כבר במספר פעיליות על הגבול מול מברחי סמים. לדבריה, "בקו האחרון שלי היו מספר תפיסות סמים בגזרה הדרומית. היה לנו מארב, הייתי עם עוד לוחמת בצמד, אני קלעית ויש לי אמצעי ראייה לילית. ראיתי אנשים שמתקרבים מהצד שלנו כדי להבריח את הסמים והתחיל קרב יריות. הרגשתי דפיקות בלב, אדרנלין בתוך הגוף. באותו רגע אתה לא באמת חושב על מה שאתה מרגיש, הייתי נחושה להשלים את המשימה".

חיילות נוצריות. דובר צה"ל
"תמיד הייתה לי את המחשבה להתגייס". אליסה/דובר צה"ל

הלוחמת סיפרה שמצאה בגדוד חברות לוחמות שתמיד יהיו שם: "יש לי המון חברות שאני יכולה להגיד עליהן שהן לכל החיים". עם זאת, עדיין יש את אלו במגזר הערבי שלא רואים בעין יפה את גיוסה. "יש אנשים שהופתעתי שאמרו לי שעשיתי את הצעד הנכון, ויש מעט אנשים שהחליטו לנתק קשר בגלל זה", אמרה אליסה. בינתיים, היא כבר מתכננת את העתיד ומקווה להמשיך לשרת בכוחות הביטחון, כשאחרי השירות היא מעוניינת להתגייס למשטרה. "להילחם ולהגן על האזרחים והתושבים במדינה זו זכות", אמרה.

מעבר לכך, לאליסה יש מסר שהיא רצתה להעביר: "יש בנות הערביות שרוצות להתגייס אבל מפחדות, אני אתן להן את הפוש. ברגע שהן ייראו שיש עוד בנות, זה יתן להן גם את הדחף להתגייס. לדוגמא אני, אם אני אראה בת כמוני בצבא, זה יסקרן אותי וידחוף אותי. יש עמותות שכן עוזרות בגיוס".

ר׳ מנהל האוכלוסיות אל״ם שאדי עות׳מאן האמון על שילוב נוצרים בני מיעוטים בצה״ל. דובר צה"ל
"מבצעים התאמות שונות לבני המיעוטים המיועדים לשירות". אל"ם שאדי עות'מאן/דובר צה"ל

אחד מהאנשים המכובדים שהשתתף בהרמת הכוסית לרגל חגי העדה הנוצרית במעמד שר הביטחון בני גנץ הוא ראש מנהל האוכלוסיות אל"ם שאדי עות'מאן, האמון על שילוב נוצרים בני מיעוטים בצה"ל. לדבריו, "אנו מבצעים התאמות שונות לבני המיעוטים המיועדים לשירות, המשרתים בצה"ל והמשתחררים, המשתייכים למגוון אוכלוסיות שהרי כל אחת מהן בעלת תרבות ומנהגים ייחודיים, בין היתר, אוכלוסיית הנוצרים בני המיעוטים".

"עבור המלש"בים הנוצרים בני המיעוטים המעוניינים להתנדב לשירות צבאי מתקיימים כנסי חשיפה למסלול העתודה, מסלול מצויינות המייעד לתפקידים משמעותיים בצה"ל ומועברים תכני הכנה לצבא במכינות הקדם צבאיות. בנוסף לכך, נשלחו השנה לראשונה 900 צווים בלתי מחייבים לצעירים נוצרים בני מיעוטים", אמר עות'מאן. "עבור המשרתים מתקיים מדי שנה אירוע מרכזי לציון חג המולד, שהשנה התקיים בראשותו של שר הביטחון, כמו כן, לקראת שחרורם של החיילים מתקיימת סדנת משתחררים מותאמת בת חמישה ימים. אני מאמין בלב שלם שהפעולות שאנו עושים יובילו אותנו בסופו של דבר לחיות בחברה ישראלית מגוונת ומכילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully