עובד תחזוקה בוחן הריסותבית לאחר ההפגזה  ליד נובולואנסקה, אוקראינה, 22 בפברואר 2022. רויטרס
עובד תחזוקה בוחן הריסותבית לאחר ההפגזה ליד נובולואנסקה, אוקראינה, 22 בפברואר 2022/רויטרס

האוקראינים בקו החזית מפחדים מהגרוע מכל: "8 שנים אנחנו כבר לא חיים"

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 15:32

אחרי שרוסיה הודיעה על הכרתה בעצמאות המחוזות הבדלניים בדונייצק ובלוגנסק, התושבים חוששים מהסלמה במלחמה. "אני לא מצפה לשום דבר טוב", אמרה תושבת שביתה נפגע בהפגזות. החיילים בשוחות מצפים להגעת כוחות רוסיים: "נעצור את הפלישה"

זויה, גמלאית בת 68, הסתתרה מתחת למדרגות ביתה במהלך הפגזות חדשות שהרעישו את ביתה בסמוך לקוו החזית במזרח אוקראינה, שעות אחרי שרוסיה הודיעה על הכרתה בעצמאות שני המחוזות הבדלניים.

"בסביבות השעה 5:00, הייתי בבית והלכתי מהסלון למטבח. בזמן הפגיעה, הכול רעד, זכוכיות עפו לכל עבר. התחבאתי מתחת למדרגות, זה היה נורא, פשוט נורא", אמרה זויה. כשנשאלה על המהלך של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, היא משכה בכתפיה: "אני לא מצפה לשום דבר טוב, כל כך נמאס לי. במשך שמונה שנים אנחנו לא חיים, אלא רק מתקיימים".

חייל אוקראיני בקו החזית ליד העיר נובולואנסקה, 22 בפברואר 2022. רויטרס
הבדלנים עשויים לנסות ולכבוש שטחים מידי ממשלת אוקראינה. חייל בעיירה נובולואנסקה, אתמול/רויטרס

העיירה שלה, נובולואנסקה, שוכנת במחוז דונייצק, אך מחוץ לשטחים שכעת נמצאים בשליטת "הרפובליקה העממית של דונייצק", שיחד עם שכנתה, "הרפובליקה העממית של לוגנסק", הוכרה על ידי רוסיה כמדינה עצמאית.

העיירה נכבשה מחדש על ידי כוחות צבא אוקראינה ב-2017, אבל הלחימה, שפרצה לראשונה ב-2014, נמשכה וגבתה מחיר כבד מהתושבים המקומיים הלכודים בבתיהם, מבלי יכולת לעזוב.

מפת הסכסוך במזרח אוקראינה. רויטרס
מפת המחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה/רויטרס

חיילים המפטרלים בשוחות הסמוכות חוששים שהבדלנים, שכעת זוכים לגיבוי חיילים רוסים שצפויים להגיע לאזור בקרוב מאוד, ינסו להשתלט מחדש על העיירה ועל האזורים הסמוכים.

"אנחנו מוכנים לעצור פלישה של הפדרציה הרוסית, כולל של הרפובליקות העממיות של לוגנסק ודונייצק. אני לא יודע מה יהיה ההקף, זה תלוי בגודל הצבא", אמר אולקסי, אחד החיילים.

חייל אוקראיני בעמדה בקו החזית ליד העיר נובולואנסקה, 22 בפברואר 2022. רויטרס
קייב הכריזה על גיוס מילואים. חייל בשוחות בנובולואנסקה/רויטרס

חייל אחר, אולכסנדר ריאבוב, הביע חשש שמא הבדלנים ינסו כעת לכבוש את אותם חלקים בדונייצק ובלוגנסק - כולל נובולוהנסקה - שעדיין בשליטת כוחות הממשל האוקראיני. "האפשרות הזו מדאיגה אותי, הם יהפכו למוקדי עיומת, ואוקראינה תצטרך להגן על חלקים אלה של האזור באמצעים צבאיים", אמר.

אולקסיי, פנסיונר אחר בעיירה, ראה מעט תקווה לחזרת השלום. "אני מאוד מודאג. מהמצב הזה אנחנו לא יכולים לצפות שמשהו טוב יקרה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully