גיא בלילה בסיני. באדיבות המצולמים
גיא בלילה בסיני/באדיבות המצולמים

"שייך לזן מיוחד": החברים נפרדים מגיא בלילה, יוצר "בני אור"

עודכן לאחרונה: 1.1.2022 / 16:35

כשהם עדיין מתקשים לעכל את מותו, חבריו של היוצר שוחחו עם וואלה! וסיפרו על אדם מוכשר בעל יכולות יוצאות דופן שהתאפיין בנתינה עצומה. הם תיארו את חוויות הילדות שהובילו אותו לכתיבת הסדרה על באר שבע, העיר בה נולד, חי ומצא את מותו. "היה חבר טוב ומלא באהבה"

חברי הילדות של גיא בלילה, יוצר הסדרה בני אור, עדיין מתקשים לעכל את מותו. בשיחה עם וואלה! הם מספרים על אדם מוכשר בעל יכולות יוצאות דופן שהתאפיין בנתינה עצומה. בלילה, שכתב עם חברו אלעד ביטון את הסדרה שמתארת את הנעורים ברחוב בני אור בבאר שבע, הפך ליוצר מבוקש מאוד בשנים האחרונות, אולם חבריו זוכרים את ייחודו כבר מילדות.

"הוא הגיע לכאן כשהיינו צעירים", מספר רפי לוי, חבר ילדות של בלילה מכיתה ו'. "כשהוא עבר לשכונה הפכנו לצמד. קשה לי מאוד לדבר עליו בלשון עבר. אני וגיא צברנו חוויות רבות יחד, ואחרי הצבא עברנו לגור באילת יחד". לוי תיאר את בלילה כבעל כשרון עוצמתי ואכפתיות נדירה לחבריו, ולפיו בני אור הייתה רק התחלה של קריירה עתידית מפוארת.

מימין: שרית תורג׳מן, דורון קיגלר, נאור ביטון וגיא בלילה. באדיבות המצולמים
"לא עניין אותו מעמד ולא כסף". בלילה וחבריו/באדיבות המצולמים
בני אור, באר שבע. שי מכלוף, עיבוד תמונה
"הוא דיבר על הסדרה הרבה לפני שהיא נכתבה". רחוב בני אור בבאר שבע/עיבוד תמונה, שי מכלוף
"הוא התייחס לכולם אותו דבר. הוא היה יושב עם מלצרים בבתי קפה ועם בכירים בתעשייה ולכולם התייחס אותו באותה הדרך. לא עניין אותו מעמד ולא כסף"

דרמת הפשע עלתה לאוויר באפריל, והיא מבוססת על אירועים אמיתיים שהתרחשו ברחוב בני אור בשכונה ב' בבאר שבע, על שמו היא קרויה. במרכזה חבורת נערים בשכונת מצוקה שמחליטה להרוויח כסף באמצעות סחר בסמים.

"הסדרה נכתבה על חבורה משכונת בני אור. הם לא היו החבורה שלנו, אבל הכרנו אותם", הוא משתף. "היינו גרים שכונה ליד ופשוט ראינו סיטואציות. הוא דיבר על הסדרה הזאת הרבה לפני שהיא נכתבה, ותמיד אמר שזה יהיה מגניב לכתוב על הרחוב הזה. כשהיא יצאה אמרתי לעצמי שזה רק ההתחלה שלו, תמיד ידעתי שהפריצה שלו תגיע, לא האם היא תקרה - אלא מתי".

לדברי לוי, גיא עבד לאחרונה על תסריט לסדרה חדשה. "אני גר בתל אביב כבר המון שנים, ופעם בחודשיים הוא היה בא להתארח אצלי. הוא התייחס לכולם אותו דבר. הוא היה יושב עם מלצרים בבתי קפה ועם בכירים בתעשייה ולכולם התייחס אותו באותה הדרך. לא עניין אותו מעמד ולא כסף. הוא היה החבר הכי טוב והכי מיוחד שלי. הייתה לו אמביציה שלא ראיתי, הפתגם 'אין דבר העומד בפני הרצון' נכתב ממש עליו".

גיא בלילה ואורלי לוין. באדיבות המצולמים
"הוא החזיר את המילה אושר לחיים שלי". לוין ובלילה/באדיבות המצולמים
מימין: דורון קיגלר, שרית תורג׳מן,  גיא בלילה, נאור ביטון, אורלי לוין. באדיבות המצולמים
"הפתגם 'אין דבר העומד בפני הרצון' נכתב ממש עליו". בלילה וחבריו/באדיבות המצולמים

רן פחימה התגורר בילדותו בשכונת בני אור והיה חבר קרוב של בלילה. "פה אני גדלתי, בשכונה הזאת", אמר לוואלה!. "גיא לא היה גר פה, הוא היה מגיע לשכונה לבקר אותי כשהיינו ילדים ונערים. היינו חברים צמודים. גיא היה הבן אדם הכי מצחיק שהכרתי בחיי וכולם מעידים על כך. כל סיטואציה הוא הפך למשהו קומי. הוא היה מוכשר בצורה בלתי רגילה. היה לו כישרון מיוחד, בכל מקום שהגיע השאיר חותם".

לדברי פחימה, השכונה הייתה ידועה כמקום שסוחרים בו בסמים, אך לא באופן חריג לעומת שאר הארץ. "הילדים פה התבגרו מאוד מהר", הוא אומר. "בסדרה הזאת יש הרבה תוספות כמו בכל סדרה, אבל זאת שכונה נורמטיבית לחלוטין. יש הרבה דברים שמזכירים את השכונה גם היום. זאת הייתה המכונה משעממת ונורמטיבית, לא של עבריינים. היום המקום נראה שונה מאוד, הרחוב הרבה יותר מטופח ממה שהיה בילדותנו".

מקדימה: דורון קיגלר, שרית תורג׳מן. מאחורה: גיא בלילה (מימין) ונאור ביטון. באדיבות המצולמים
"בכל מקום שהגיע השאיר חותם". בלילה וחבריו/באדיבות המצולמים
שרית תורג׳מן, דורון קיגלר, גיא בלילה,נאור ביטון, אורלי לוין. באדיבות המצולמים
"הייתה מעין תחושה שאתה יכול להיות מי שאתה באמת". בלילה וחבריו/באדיבות המצולמים
"אין לי דרך להסביר את זה. הוא אחד ויחיד, אין מישהו שדומה לו - באנרגיה, ביצירתיות ובנתינה"

שרית תורג'מן ואורלי לוין היו חברות קרובות של גיא, והשלושה היו חלק מחבורת נעורים ששומרת על קשר כבר שנים. "גיא היה הדבק המחבר", הן מספרות. "כולם תמיד רצו להיות לידו, הייתה לו מין אנרגיה טובה שהייתה מושכת חברים". לדבריהן, ליד גיא יכלו להיות בלי מסכות. "הייתה מעין תחושה שאתה יכול להיות מי שאתה באמת".

לוין משתפת כי בלילה היה מאוד מחובר למשפחתו ומאוד נאמן לחבריו. "לפני 20 שנה עברתי טראומה קשה" מספרת אורלי. "נפצעתי קשה בפיגוע כשהייתי חיילת. שכבתי בבית החולים וגיא היה היחיד שהצליח להצחיק אותי. הוא החזיר את המילה אושר לחיים שלי".

את המפגש הראשון בינה לבין בלילה תורג'מן לא תשכח לעולם. "מהמשפט הראשון שלו התחברנו", היא משחזרת. "אין לי דרך להסביר את זה. הוא אחד ויחיד, אין מישהו שדומה לו - באנרגיה, ביצירתיות ובנתינה".

גיא בלילה ושרית תורג'מן. באדיבות המצולמים
"כולם תמיד רצו להיות לידו". תורג'מן ובלילה/באדיבות המצולמים

לדברי החברות, בלילה הקפיד להיות מדיוק ולא התפשר ביצירות שלו, ובהן בני אור. הן מוסיפות כי לבלילה הייתה אהבה עמוקה לבאר שבע, בה החליט להמשיך לגור. "הוא תמיד היה נאמן לתחושותיו. תמיד מדויק וחד. גיא כאילו צפה מהצד, הוא לא היה חלק מהחבורה המדוברת".

אורן כהן שיחק בבני אור, אך בינו ובין בלילה נרקמו יחסי חברות עוד בשנים שקדמו לצילומים. לדבריו, השניים תכננו להגיש תכנית רדיו ביחד בקרוב, תכנית שלא תצא לעולם לפועל. "קשה לדבר עליו בלשון עבר, את גיא אני מכיר שנים רבות לפני שהסדרה עלתה", הוא משתף ומבקש מהחברים ומהמכרים של גיא לעשות מעשים טובים לזכרו. "הוא סיפר על התכנית לכתיבת הסדרה. הייתה לו אהבה גדולה לבית ולאימא שלו. הוא זן מיוחד, היה מלא באהבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully