תמונותו של מהמט אסלן. מהמט אסלן, תחרות הצילום סיינה, אתר רשמי
תמונותו של מהמט אסלן/אתר רשמי, מהמט אסלן, תחרות הצילום סיינה

התמונה מסוריה שריגשה את העולם: טור מיוחד של הצלם מהמט אסלן לוואלה!

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 0:48

מהמט אסלן תיעד במצלמתו רגע קטן ומרגש של פליט סורי קטוע רגל מניף את בנו שנולד עם מום בעקבות פגיעת גז עצבים. "הצילום עצוב, אך יש בו מסר של תקווה", אמר לוואלה! הצלם וסיפר על קשיי החיים של הפליטים ועל התקווה שפרסום התמונה יסייע למוסטפא הקטן לזכות ברגל תותבת

הצלם הטורקי מהמט אסלן תיעד במצלמתו פליט סורי שאיבד את רגלו בהפצצה במלחמת האזרחים במדינה. בצילום נראה הפליט מרים באוויר את בנו שנולד ללא גפיים. התיעוד זכה בפרס במסגרת תחרות הצילום העולמית "סיינה" וזכה בפרס תצלום השנה.

"בזמן הצילום חשבתי על רגעי הקושי שיש בחיים האלה", סיפר אסלן בשיחה עם וואלה!. "למרות שלצילום יש צד עצוב, זה היה עבורי מקור לאושר לשעת שאחרי הפרס התמונה תופץ ברחבי העולם". אסלן סיפר על הרגע שבו צולמה התמונה הזוכה ואמר כי "אני גר פה באזור ויש אצלנו פליטים מהמלחמה בסוריה, יצאתי מהבית לצלם ונתקלתי במונזיר האב משחק עם בנו מוסטפא".

תמונותו של מהמט אסלן. מהמט אסלן, תחרות הצילום סיינה, אתר רשמי
"בזמן הצילום חשבתי על רגעי הקושי שיש בחיים האלה". הצילום של מונזיר ובנו מוסטפא/אתר רשמי, מהמט אסלן, תחרות הצילום סיינה

אסלן הוסיף כי "הם ספרו לי את הסיפור שלהם לאחר התמונה: בזמן שמונזיר האב היה בקניות בשוק בסוריה, היתה הפגזה והוא איבד את רגלו הימנית בגלל פצצה שנפלה לידו. אשתו, שהייתה אז בהריון, שאפה את גז העצבים שבו השתמש צבאו של אסד. מוסטפא הבן נולד ללא גפיים ככל הנראה בשל השפעת גז הסארין ששאפה אימו".

מהמט אסלן. באדיבות המצולם, מערכת וואלה!
הצלם מהמט אסלן/מערכת וואלה!, באדיבות המצולם

הצלם הזוכה אמר לוואלה! כי "המלחמה היא מצב שמשפיע לרעה על כל אדם ומשפחה, וזה אותו הדבר בכל מדינה ברחבי העולם. אחת המטרות של תמונה זו היא להשיג את התותבת החדשה שהילד הקטן מוסטפא צריך כדי להמשיך את חייו בכוחות עצמו".


בהכנת הכתבה השתתף אלון נעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully